گوشی موبایل

تصاویر جدیدی از دوربین جلو متفاوت گوشی آیفون 16 پرو

در حالی که سری آیفون 15 تنها چند ماه از عرضه آنها می‌گذرد، شایعاتی در مورد آیفون 16 منتشر شده است. یکی از جالب‌ترین شایعات، احتمال وجود یک مدل با تک حفره دوربین وسط نمایشگر نسخه‌های آیفون 16 پرو می‌باشد.

داینامیک آیلند که با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس معرفی شد، یک عنصر طراحی منحصر به فرد بود که دوربین جلو و سنسورهای Face ID را در خود جای داده است. در حالی که نقدهای متفاوتی دریافت کرده، شکی نیست که موضوع گفتگو بوده است. به گفته Majin Bu، کارشناس اطلاعاتی، اپل در حال حاضر مشغول آزمایش نمونه اولیه آیفون 16 پرو با تک حفره دوربین به جای Dynamic Island است. این یک تغییر قابل توجه خواهد بود، زیرا نیاز به بریدگی بیضی شکل را که مشخصه آیفون‌های اخیر بوده، از بین می‌برد.

با این حال، تحلیلگران دیگر، مانند راس یانگ از مشاوران زنجیره تامین نمایش (DSCC)، بر این باورند که جزیره دینامیک برای حداقل یک سال دیگر به کار گرفته خواهد شد. یانگ پیش‌بینی می‌کند که هر چهار مدل آیفون 16 دارای جزیره پویا خواهند بود و بزرگ‌ترین تغییرات نمایشگر در قالب صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای مدل‌های پرو رخ خواهد داد.

تصاویر جدیدی از دوربین جلو متفاوت گوشی آیفون 16 پرو

در سال 2025، یانگ انتظار دارد تغییرات مهم‌تری را مشاهده کند، زیرا مدل‌های غیر پرو با سایز صفحه نمایش مدل‌های Pro مطابقت دارند. این بدان معناست که آیفون 17 و آیفون 17 پرو هر دو دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهند بود، در حالی که آیفون 17 پلاس و آیفون 17 پرو مکس هر کدام دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی هستند.

یانگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که جزیره دینامیک همچنان در مدل‌های غیر پرو در سال 2025 یافت می‌شود و برای اولین بار، نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتزی در گوشی‌های ارزان‌تر استفاده خواهد شد. در مورد سری آیفون 17 پرو، یانگ معتقد است که اپل به سمت ماژول Face ID زیر نمایشگر با تک حفره دوربین روی صفحه نمایش رفته است. این یک گام بزرگ به جلو از نظر طراحی خواهد بود، زیرا نیاز به هرگونه بریدگی قابل مشاهده روی صفحه را از بین می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا