گوشی موبایل

سوتی جدید اپل: ارسال گوشی اندرویدی بجای آیفون 15 پرو مکس برای مشتری

یک خریدار بریتانیایی پس از سفارش مستقیم این دستگاه از اپل، یک آیفون 15 پرو مکس تقلبی دریافت کرد.

در یکی از عجیب‌ترین کلاهبرداری‌های تحویل کالا که در چند وقت اخیر شنیده‌ایم، یکی از ساکنان بریتانیا زمانی که آیفون 15 پرو مکس را که مستقیماً از وب‌سایت رسمی اپل سفارش داده بود تحویل گرفت، گیج شد . آن شخص برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود به Reddit رفت و حداقل می توان گفت نگران کننده است.

خریدار گزارش می دهد که تمام ایمیل های تأیید تحویل از اپل و جزئیات ردیابی را از شریک تحویل Dynamic Parcel Distribution (DPD) دریافت کرده است.

با باز کردن جعبه آیفون پرچمدار فرضی، خریدار بلافاصله متوجه شد که مشکلی وجود دارد. اولین چیزی که آنها متوجه شدند این بود که روی گوشی یک محافظ صفحه نصب شده بود، که باعث شد تعجب کنند که آیا یک واحد برگشتی از اپل برای آنها ارسال شده است یا خیر. با این حال، با بررسی بیشتر بسته، واقعیت وضعیت برای آنها روشن شد.

نکته بعدی که وقتی آن را روشن می‌کنم متوجه می‌شوم، صفحه‌نمایش درست نیست، قسمت سیاه را طوری روشن می‌کند که به وضوح OLED نیست، و قسمت پایین یک چانه دارد، که نشان می‌دهد این برای گوشی درست نیست. “، آن شخص گزارش داد.

پس از روشن کردن تلفن، خریدار از طریق یک فرآیند راه اندازی ضعیف هدایت شد. این زمانی بود که آنها ساعت کردند که دستگاهی که به طور رسمی توسط اپل ارسال شده بود واقعاً جعلی بود.

فوراً متوجه شدم که این یک دستگاه اندرویدی در پوسته است. ممکن است پدربزرگم را متقاعد کرده باشد، اما من می‌توانم خیلی سریع بگویم (مخصوصاً زمانی که در برخی موارد نان تست‌های واقعی اندروید را دیدم).»

برنامه های از پیش نصب شده مانند TikTok، فیس بوک و یوتیوب شواهد بیشتری مبنی بر جعلی بودن iPhone 15 Pro Max ارائه کردند.

خوشبختانه، کاربر با Apple ID خود وارد سیستم نشده و از تنظیم Apple Wallet بر روی واحد جعلی خودداری کرده است. اگر آنها این کار را انجام می دادند، اطلاعات شخصی و مالی آنها ممکن بود توسط سازندگان دستگاه رد شود.

دریافت یک آیفون جعلی پس از سفارش مستقیم به اپل برای شخصی بسیار غیرعادی است. این حوادث هنگام خرید از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی اتفاق می‌افتد، اما خود اپل به خاطر تحویل امن شهرت دارد. واضح است که در جایی بین اپل که گوشی را ارسال می‌کرد و شخصی که آن را دریافت می‌کرد، یک نقص امنیتی وجود داشت.

خریدار اکنون یک بلیط پشتیبانی با اپل ثبت کرده است و این شرکت قول داده است که به زودی به آنها پاسخ خواهد داد. نیازی به گفتن نیست، این یادآوری خوبی برای همه ما است که قبل از امضای محموله ها، بسته های تلفن جدید را به طور کامل باز کرده و بررسی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا