گوشی موبایل

شیائومی و عبور از یک سه ماهه فوق العاده پرسود

شیائومی گزارش مالی خود را برای سه ماهه سوم سال 2023 منتشر کرد که نشان می‌دهد سود ناخالص و ذخایر نقدی شیائومی در این سه ماهه به رکوردی بی‌سابقه رسیده است.

کل درآمد به نزدیک به 10 میلیارد دلار و درآمد خالص تعدیل شده به 840 میلیون دلار رسید که 182.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. ذخایر نقدی به رکورد 17.8 میلیارد دلار رسید. شیائومی به افزایش سرمایه گذاری خود در تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد. هزینه‌های تحقیق و توسعه در سه ماهه 700 میلیون دلار بود که 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و نیروی کار تحقیق و توسعه بیش از 53 درصد بود.

سود ناخالص شیائومی از گوشی‌های هوشمند بار دیگر به رکورد 16.6 درصد رسید که در سه فصل متوالی نسبت به سه ماهه سوم افزایش یافت. فروش سری 14 شیائومی در روز اول از مرز یک میلیون نفر گذشت. هزینه‌های کسب‌وکار نوآورانه مانند وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند در مجموع بیش از 200 میلیون دلار است. درآمد اینترنت اشیا و محصولات مصرفی به 3 میلیارد دلار رسید.

شیائومی و عبور از یک سه ماهه فوق العاده پرسود

 

در این سه ماهه، تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا متصل به پلتفرم AIoT شیائومی به نزدیک به 700 میلیون رسید. کاربران فعال ماهانه Mijia با رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل به 84 میلیون نفر رسید. تعداد کاربرانی که پنج دستگاه یا بیشتر به پلتفرم AIoT متصل کرده‌اند با 25.9 درصد رشد سالانه به 13.7 میلیون نفر رسیده است.

با این آمار و ارقامی که شیائومی اعلام کرده، یک سه ماهه عالی را پشت سر گذاشته و توانست سودآوری بزرگی بدست آورد. کمپانی چینی همیشه با ارائه محصولاتی نوآورانه و خوش قیمت نظر علاقمندان را جلب کند و به محبوبیت بالایی دست یافته است. در اخباری مرتبط سری شیائومی 14 اخیرا معرفی شده که شامل دو مدل پرو و استاندارد می‌شود.

این سری هر دو از پرچمداران برجسته برخوردار بوده و انتظار داریم اوایل سال 2024 شاهد معرفی شیائومی 14 اولترا هم باشیم که از طراحی و مشخصات بزرگ بهره خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا