گوشی موبایل

سامسونگ از نمایشگر blue PHOLED در نسل بعدی تاشوها استفاده می کند

بر اساس گزارش‌های منبع رسانه‌ای کره‌ای The Elec، صفحه‌نمایش سامسونگ در فناوری OLED، به‌ویژه در توسعه اجزای OLED آبی فسفری (PHOLED) پیشرفت چشمگیری داشته است.

در حال حاضر، اجزای OLED قرمز و سبز در نمایشگرها از مواد فسفری با بازده نوری 100درصد داخلی استفاده می‌کنند، در حالی که OLED‌های آبی از مواد فلورسنت کمتر با کارایی 25درصد استفاده می‌کنند. هدف سامسونگ جایگزینی این مواد فلورسنت آبی کم کارآمد با مواد ساطع کننده نور آبی موثرتر است که به طور بالقوه می‌تواند منجر به کاهش مصرف انرژی OLED شود.

شرکت تحقیقات بازار UBI Research گزارش می‌دهد که این مجموعه مواد جدید، که انتظار می‌رود بخشی از مجموعه مواد منعطف OLED سامسونگ نمایشگر M15 باشد، در نیمه دوم سال 2025 عرضه خواهد شد. در ابتدا، انتظارات برای معرفی مواد PHOLED آبی در اواسط سال تعیین شده بود. 2024. با این حال، جدول زمانی به دلیل چالش‌های توسعه‌ای به نیمه دوم سال 2025 کشیده شده است.

سامسونگ از نمایشگر blue PHOLED در نسل بعدی تاشوها استفاده می کند

پیش‌بینی می‌شود که مواد جدید آبی PHOLED در مقایسه با مواد مورد استفاده در مجموعه‌های قبلی مانند M11 و M13، به بازده نوری حداقل 55 درصد و بازده روشنایی بیش از 65 درصد دست یابند.

همانطور که توسط Sammobile گزارش شده، گمانه زنی‌هایی وجود دارد که Galaxy Z Fold 7 و Flip 7 سامسونگ ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که از فناوری جدید PHOLED آبی در سال 2025 استفاده می‌کنند. با این حال، اطلاعات هنوز تایید نشده بوده و نگرانی‌ها در مورد دوام ممکن است استفاده از آن را تحت تاثیر قرار دهد. دستگاه‌های اصلی طول عمر مواد آبی PHOLED در حال توسعه تنها 55 درصد از عمر مواد فلورسنت آبی است.

در حالی که انتقال به PHOLED آبی پتانسیل کاهش قابل توجه مصرف برق را دارد، عمر طولانی این مواد همچنان یک نگرانی است. با وجود این چالش‌ها، پیشرفت سامسونگ در فناوری PHOLED آبی به عنوان یک دستاورد بزرگ در صنعت OLED تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا