گوشی موبایل

پنل PHOLED در نسل بعدی گوشی های تاشو سامسونگ

سامسونگ همیشه سعی داشته بهترین پنل نمایشگر را برای گوشی‌های هوشمند خود به کار گیرد. اکنون گزارش جدید نشان داده که گوشی‌های تاشو نسل بعدی این برند با فناوری متفاوتی ارائه می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های The Elec، صفحه‌نمایش سامسونگ در فناوری OLED، به‌ویژه در توسعه اجزای OLED آبی فسفری (PHOLED) پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر، اجزای OLED قرمز و سبز در نمایشگرها از مواد فسفری با بازده نوری 100 درصدی داخلی بهره می‌گیرد، در حالی که فناوری اولدهای آبی از مواد فلورسنت کمتر با بازدهی 25 درصدی برخوردارند. هدف سامسونگ جایگزینی این مواد فلورسنت آبی کم کارآمد با مواد ساطع کننده نور آبی موثرتر بوده که به طور بالقوه می‌تواند منجر به کاهش مصرف انرژی اولد شود.

شرکت تحقیقات بازار UBI Research گزارش می‌دهد که این مجموعه مواد جدید که انتظار می‌رود بخشی از مجموعه مواد منعطف OLED سامسونگ نمایشگر M15 باشد، در نیمه دوم سال 2025 عرضه خواهد شد. در ابتدا، انتظارات برای معرفی مواد PHOLED آبی در اواسط سال 2024 تعیین شده بود. با این حال، جدول زمانی به دلیل چالش‌های توسعه به نیمه دوم سال 2025 کشیده شد.

پنل PHOLED در نسل بعدی گوشی های تاشو سامسونگ

 

پیش‌بینی می‌شود که مواد PHOLED آبی جدید در مقایسه با مواد مورد استفاده در مجموعه‌های قبلی مانند M11 و M13، به بازده نوری حداقل 55 درصد و بازده روشنایی بیش از 65 درصد دست یابند. همانطور که توسط Sammobile گزارش شده، پیش بینی می‌شود Galaxy Z Fold 7 و Flip 7 سامسونگ اولین دستگاه‌هایی هستند که از فناوری جدید PHOLED آبی در سال 2025 را به کار می‌گیرند.

با این حال، اطلاعات هنوز تایید نشده بوده و نگرانی‌ها در مورد دوام ممکن است استفاده از آن را تحت تاثیر قرار دهد. دستگاه‌های اصلی طول عمر مواد آبی PHOLED در حال توسعه تنها 55 درصد از عمر مواد فلورسنت آبی است. در حالی که انتقال به PHOLED آبی پتانسیل کاهش قابل توجه مصرف انرژی را دارد، عمر طولانی این مواد همچنان یک نگرانی به حساب می‌اید.

با وجود چنین چالش‌هایی، پیشرفت سامسونگ در فناوری PHOLED آبی به عنوان یک دستاورد بزرگ در صنعت OLED تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا