گوشی موبایل
موضوعات داغ

این 4 گوشی موبایل در حال حاضر امن ترین گوشی های هوشمند جهان هستند

برندهای مشهوری مانند اپل، سامسونگ و گوگل به طور مداوم لایه‌های امنیتی بیشتری را برای افزایش حفاظت در گوشی‌های هوشمند خود ترکیب می‌کنند. با این وجود، با وجود این اقدامات، آنها همچنان در معرض هک هستند. برای افرادی که به گوشی هوشمندی نیاز دارند که امنیت مطلق را ارائه دهد، ممکن است فراتر از برندهای معمولی و مشخصات فنی معمولی لازم باشد.

Purism Librem 5

Purism Librem 5

Librem 5 by Purism اولین گوشی هوشمند امنیتی و حفظ حریم خصوصی است که تمامی کنترل ها را به کاربر ارائه می دهد. این دستگاه که بر روی PureOS، یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس ساخته شده است، تمام نرم افزارها و کنترل های مربوط به سخت افزار را به کاربر ارائه می دهد، به طوری که هیچ کس نمی تواند آن را ردیابی کند.

ویژگی های کلیدی این گوشی هوشمند سوئیچ های کشتن فیزیکی برای غیرفعال کردن شبکه های بی سیم مانند بلوتوث، وای فای و سیگنال تلفن همراه است. همچنین دارای سوئیچ هایی برای غیرفعال کردن کامل دوربین ها و میکروفون های دستگاه است.

برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن، Purism Librem 5 دارای باتری قابل تعویض توسط کاربر است. با توجه به ویژگی‌های اولیه گوشی هوشمند، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش بزرگ در جلو است و حتی می‌تواند بازی‌هایی مانند Neverball را انجام دهد، به لطف پردازنده گرافیکی قدرتمند Vivante GC7000Lite با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی.

Sirin Labs Finney U1

Sirin Labs Finney U1

Sirin Labs Finney U1 یک گوشی هوشمند امن است که توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می شود و همچنین به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به بلاک چین محافظت شده سایبری در جهان معرفی می شود.

در حالی که این گوشی هوشمند روی نسخه اصلاح شده اندروید گوگل با سیستم پیشگیری از نفوذ داخلی (IPS) اجرا می‌شود، از تماس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌ها با رمزگذاری سرتاسر بی‌درنگ پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه همچنین دارای یک قفل برنامه Finney است که به کاربران امکان می دهد محتوای ذخیره شده در تلفن را بیشتر ایمن کنند و همچنین دارای یک کیف پول ذخیره سازی سرد تعبیه شده است که فقط از طریق صفحه نمایش 2 اینچی ایمن چند لمسی قابل دسترسی است.

این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 845 با 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی بیشتر پشتیبانی می کند.

Bittium Tough Mobile 2

Bittium Tough Mobile 2

این گوشی هوشمند با عنوان «استاندارد جدید برای ارتباطات تلفن همراه فوق‌العاده امن» همراه است که نشان می‌دهد این دستگاهی است که امنیت را جدی می‌گیرد. این گوشی هوشمند توسط افراد حرفه ای با بالاترین الزامات امنیتی طراحی و ساخته شده است و در فنلاند تولید شده است.

این گوشی هوشمند همچنین رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌کند و دارای فناوری ضد دستکاری است که از دستکاری سخت‌افزار و سرقت داده‌ها جلوگیری می‌کند.

این دستگاه دارای حالت حریم خصوصی مبتنی بر سخت افزار برای اتصالات بی سیم است و مجهز به فناوری Bittium Secure Call است که تماس های صوتی و تصویری را با رمزگذاری سرتاسر امکان پذیر می کند. این گوشی هوشمند روی اندروید 11 یا نسخه های جدیدتر اجرا می شود و از تراشه اسنپدراگون 670 کوالکام پشتیبانی می کند.

Katim R01

Katim R01

Katim R01 همچنین به عنوان یک گوشی فوق امن با کیفیت ساخت مقاوم شناخته می شود. این دستگاه توسط یک سیستم عامل امن تغذیه می شود و به گفته این شرکت، این یک گوشی هوشمند ضد دستکاری با گواهینامه نظامی MIL-STD 810G است. این گوشی هوشمند با پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله ای که شامل رمز عبور و اثر انگشت است، تمام داده های دستگاه را در یک محیط امن ذخیره می کند. حتی رابط USB در این گوشی هوشمند در برابر بدافزارها و سرقت اطلاعات ایمن است.

این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 845 بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش بزرگ 6.56 اینچی با نسبت تصویر 18:9 است. این گوشی هوشمند با سیستم عامل Katim، مبتنی بر Android Hardened قدرت می‌گیرد و بدنه خارجی مقاوم آن تضمین می‌کند که گوشی هوشمند از شبکه‌های LTE تجاری پشتیبانی می‌کند و شامل یک دکمه اختصاصی برای فعال کردن حالت Shield است که شبکه‌های بی‌سیم، میکروفون‌ها و دوربین‌های گوشی هوشمند را به طور کامل غیرفعال می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا