گوشی موبایل

این دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ تنها 1 اینچ است!

اولین سنسور دوربین 1 اینچی سامسونگ ممکن است به زمان عرضه نزدیک‌تر شود. سامسونگ در حال آماده شدن استفاده از حسگر 1 اینچی 200 مگاپیکسلی   ISOCELL برای پرچمداران نسل بعدی است.

البته بعید بوده در گلکسی اس 24 اولترا تعبیه شود و باید منتظر مدل‌های بعدتر باشیم.  در حالی که سونی پیشتر دوربین‌های 1 اینچی گوشی‌های هوشمند را ارائه کرده، سامسونگ سنسورهای با وضوح بالاتر را در اولویت قرار داد. این شرکت کره‌ای اولین دوربین 200 مگاپیکسلی خود را در سال 2021 معرفی کرد و چندین نسخه اصلاح شده را در سال‌های 2022 و 2023 ارائه نمود. گفته می‌شود اکنون روی دو سنسور جدید با وضوح بیش از 400 مگاپیکسل کار می‌کند.

آنها ممکن است اندازه فرمت نوری یک اینچ یا حتی بزرگ‌تر داشته باشند. با این حال، سامسونگ می‌تواند آنها را برای برنامه‌های غیرهوشمند توسعه دهد. به هر حال، یک دوربین 400 مگاپیکسلی ممکن است برای گوشی‌های هوشمند بیش از حد باشد. اما به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای یک دوربین گوشی 1 اینچی با رزولوشن 200 مگاپیکسل در دست توسعه دارد.

 

این دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ تنها 1 اینچ است!

این اطلاعات از افشاگر معروف شبکه ایکس Revegnus بدست آمد. آنها ادعا می‌کنند که دوربین ISOCELL بدون نام دارای اندازه فرمت اپتیکال 1/0.98 اینچ و دارای پیکسل‌های 0.8μm است. همچنین دارای فوکوس خودکار پیکسل دوگانه افقی و عمودی (H/V DPAF) و زوم حسگر 4 برابری (ISZ) است. سنسور باید در فوکوس روی اجسام سریع باشد و زوم برش بدون نقص را با بزرگنمایی چهار برابر ارائه دهد.

اطلاعات دهنده هیچ جزئیات دیگری در مورد دوربین، حتی شماره مدل آن به اشتراک نگذاشت. مشخص نیست سنسور چه زمانی وارد تولید انبوه می‌شود و چه زمانی برای عرضه در بازار آماده خواهد شد. در اولین فرصت، ممکن است با Galaxy S25 Ultra در سال 2025 معرفی شود. تنها یک ماه دیگر تا Galaxy S24 Ultra باقی مانده و دوربین 200 مگاپیکسلی آن یک نسخه بهبود یافته از مدل Galaxy S23 Ultra (1/1.3 اینچ) است.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از وجود دوربین‌های 200 مگاپیکسلی مشابه برای گلکسی اس 25 اولترا و اس 26 اولترا نیز بود. شایعه شده که گلکسی اس 27 اولترا در سال 2027 دارای سنسور 1/1.12 اینچی خواهد بود. با این حال، زمان زیادی تا تولید آن گوشی‌ها باقی مانده است. سامسونگ همچنان می‌تواند تغییراتی در مشخصات و اجزای سخت افزاری اعمال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا