گوشی موبایلهوش مصنوعی

پرچمدار گوگل هوشمندتر می شود

گوگل از جدیدترین نوآوری خود در مدل زبان بزرگ (LLM)، جمینی با سه نسخه مجزا نانو، پرو و اولترا، رونمایی کرده است. هر یک از آنها قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند.

Gemini Nano کوچکترین و کارآمدترین مدل هوش مصنوعی گوگل است. این مدل برای اجرا به صورت محلی بر روی گوشی شما طراحی شده و Pixel 8 Pro اولین گوشی هوشمندی بوده که از آن استفاده می‌کند. از آنجایی که Gemini Nano به صورت محلی روی تلفن هوشمند اجرا می‌شود، کاربران نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

این پردازش محلی دو ویژگی جدید را برای Pixel 8 Pro فراهم می کند:

  • Summarize in Recorder: این ویژگی به شما امکان می‌دهد به‌طور خودکار خلاصه‌های نقطه‌ای از ضبط‌های صوتی را تولید کنید و بهره‌وری و جذب اطلاعات را افزایش دهید.
  • پاسخ هوشمند در Gboard: این ارتقا پاسخ‌های مرتبط با متن را در برنامه‌های پیام‌رسان پیشنهاد می‌کند، اما در حال حاضر فقط به WhatsApp محدود شده است. با این حال، گوگل قصد دارد به‌زودی این ویژگی را به سایر اپلیکیشن‌ها نیز گسترش دهد. همانطور که گوگل می‌گوید، Smart Reply با ارائه پاسخ‌های با کیفیت بالا که هم مکالمه و هم از نظر زمینه آگاه هستند، در وقت شما صرفه جویی می‌کند.
  • این ویژگی‌ها بخشی از برنامه دسامبر Feature Drop هستند، که شامل بسیاری از موارد جدید دیگر نیز می‌شود.

غول گوگل هوشمندتر می شود

در حالی که تراشه Tensor G3 در حال حاضر قدرت انحصاری برای اجرای این ویژگی‌های هوش مصنوعی را دارد، در حال حاضر به Pixel 8 Pro محدود شده است. با این حال، ما انتظار داریم که به‌زودی در پیکسل 8 استاندارد نیز در دسترس قرار گیرد. به همین ترتیب، گوگل نیز در تلاش بوده تا قابلیت Gemini Nano را به کل سیستم اندروید بیاورد. آنها سیستم جدیدی به نام AICore راه‌اندازی کردند تا به توسعه دهندگان کمک کند تا ویژگی‌های مجهز به Gemini را در برنامه‌های خود ادغام کنند.

در حالی که گوشی شما همچنان به یک پردازنده قدرتمند نیاز دارد، گوگل سازگاری با پردازنده‌های کوالکام، سامسونگ و مدیاتک را تایید می‌کند. توسعه دهندگان می‌توانند از قبل به برنامه دسترسی زودهنگام Google بپیوندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا