گوشی موبایل

این غول ریلمی با کف دست قفل نمایشگر را باز می کند

زمانی که ال‌جی هنوز گوشی‌ها را می‌ساخت، در یک نقطه سعی کرد یک ترفند باز کردن قفل «Hand ID» را در G8 ThinQ پیاده‌سازی کند، اگرچه در تجربه ما، جای پیشرفت زیادی وجود داشت. برای یکی، ابتدا باید صفحه نمایش را روشن کنید تا ردیابی دست را تغییر دهید.

به تازگی شرکت ریلمی از گوشی Realme GT5 Pro رونمایی کرد که قابلیت باز کردن قفل نمایشگر با کف دست را دارد. ریلمی GT5 Pro به جای استفاده از دوربین TOF و نور مادون قرمز، از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برای تشخیص اثر کف دست استفاده می‌کند.

در نسخه ی نمایشی بالا، می توانید ببینید که چگونه صفحه هنگام دور شدن کف دست از آن به طور خودکار بیدار می شود. به نظر رسیده ریلمی از سنسور مجاورت اولتراسونیک بهره گرفته تا این ویژگی را محقق سازد.

Realme می‌گوید باز کردن قفل با کف دست سریع‌تر از تشخیص چهره است که بخشی از آن به لطف یادگیری ماشینی با کمک بیش از 10000 مدل انجام می‌گیرد. این شرکت حتی تا آنجا پیش رفت که ادعا کرد این ویژگی امنیتی یک تست نفوذ شامل بیش از 10 میلیون تست را پشت سر گذاشته است.

با این حال، حسگر اثر انگشت خوب و قدیمی زیر نمایشگر هنوز وجود دارد، بنابراین باز کردن قفل کف دست تنها یک گزینه اضافی بوده و احتمالاً راحت‌ترین گزینه برای زمانی بوده که در حال آشپزی یا رانندگی هستید.

Realme GT5 Pro مانند ال‌جی از چندین حرکت دست نیز پشتیبانی می‌کند. یک حرکت انگشتی می‌تواند فهرست برنامه‌های اخیر را تغییر دهد و از آنجا می‌توانید به آرامی به سمت چپ یا راست ورق بزنید تا برنامه‌های اخیر را مرور کنید. بالا نگه داشتن انگشت اشاره، کنترل مکان نما را تغییر می‌دهد و نگه داشتن ماوس روی یک نقطه باعث ایجاد یک کلیک می‌شود.

یک حرکت کف دست با سه انگشت یک اسکرین شات می‌گیرد. چرخاندن کف دست به اطراف شما را به صفحه اصلی باز می‌گرداند. با اشاره انگشت شست خود به سمت چپ، عمل “بازگشت” تغییر می‌کند. در نهایت، حرکت کف دست خود به سمت صفحه نمایش، آن را خاموش می‌کند.

این غول ریلمی با کف دست قفل نمایشگر را باز می کند

خود گوشی در غیر این صورت یک پرچمدار استاندارد است. این محصول جدیدترین پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 3، یک پنل AMOLED خمیده 6.78 اینچی از BOE چین با وضوح QHD+ و شدت روشنایی 4500 نیت و نرخ نوسازی 144 هرتز، یک باتری 5400 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ بالا را به همراه دارد.

در سوی دیگر باید به شارژ سریع بی سیم 50 واتی، USB-C 3.2، NFC، بلندگوهای دوگانه و ریموت مادون قرمز را اشاره کرد. ریلمی به عنوان بخشی از ساختار حرارتی نه لایه‌ای خود، یک محفظه خنک‌کننده بخار سه لایه را پرتاب کرد که ظاهراً بزرگ‌ترین سطح خنک‌کننده صنعت را دارد. این دستگاه همچنین دارای استاندارد IP64 برای محافظت در برابر گرد و غبار و مایعات است.

از نظر دوربین، شما یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (دارای سنسور LYT-808 سونی؛ همانطور که در OnePlus 12 یافت می‌شود)، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و همان دوربین تله فوتو پریسکوپیک 50 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری خواهید داشت.

به عنوان نمونه در سری اوپو Find X6 چنین حسگری استفاده شد. این موارد نشان می‌دهد که زیربرندهای شرکت BBK به خوبی از ویژگی‌ها به صورت مشترک استفاده می‌کنند.

Realme GT5 Pro در چین با قیمت 3298 یوان یا حدود 460 دلار برای مدل 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و حداکثر قیمت 4198 یوان یا 590 دلار برای مدل حافظه رم 16 گیگابایتی با 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. گزینه‌های رنگ شامل مشکی برای بدنه شیشه‌ای و نارنجی یا طلایی برای گزینه‌های چرم گیاهی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا