تکنولوژیگوشی موبایل

غول کوالکام سال 2025 طوفان به پا می کند

کوالکام، یکی از تولیدکنندگان پیشرو تراشه در دنیای فناوری، در حال شکل دادن به صنعت موبایل با سری اسنپدراگون است. در حالی که این شرکت چند ماه پیش با معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3 استاندارد جدیدی را در پردازنده‌های موبایل ایجاد کرد، اکنون در حال آماده شدن برای اسنپدراگون 8 نسل 4 است. اسم رمز نسل بعدی پردازنده “sun” بوده و انتخاب چنین نامی اهداف آینده کوالکام را روشن می‌کند.

به نظر می‌رسد اسنپدراگون 8 نسل 4 طیف وسیعی از نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها را در مقایسه با نسل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه هسته‌های سی پی یو Oryon است. هدف این هسته‌ها ارائه تجربه سریع‌تر و کارآمدتر با ایجاد تعادل بین عملکرد و بهره‌وری انرژی است. انتظار می‌رود که این پردازنده از طراحی 2+6 سی پی یو، مشابه پردازنده‌های A Bionic اپل پیروی کند که دارای 2 هسته با کارایی بالا و 6 هسته کم مصرف است که مجموعاً 8 هسته در اسنپدراگون 8 نسل 4 دارد.

 

غول کوالکام سال 2025 طوفان به پا می کند

در حالی که اسم رمز اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام «آناناس» بود، نامگذاری «خورشید» به پردازنده جدید نه تنها یک تغییر، بلکه اشاره‌ای به آینده است. نام “خورشید” با گرما، انرژی و تجدید مرتبط است، که نشان دهنده تعهد کوالکام به ارائه بازده انرژی قوی و هم افزایی عملکرد در این تراشه جدید است. نام رمز “sun” لو رفته احتمالات مختلفی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود شماره مدل اسنپدراگون 8 نسل 4 “SM8750” باشد.

از جمله نوآوری‌های دیگر در پردازنده جدید این شرکت، قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI)، بهبود عملکرد دوربین و یک پردازنده گرافیکی بهینه‌شده برای بهره‌وری انرژی است. این ویژگی‌ها اسنپدراگون 8 نسل 4 را نه تنها برای عملکرد برتر بلکه برای ارتقای تجربه کاربر قرار می‌دهند.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی مانند شیائومی 15 و گلکسی اس 25 جزو اولین گوشی‌هایی باشند که از این تراشه استفاده می‌کنند.

با ورود اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام، به نظر می‌رسد دنیای موبایل قدرتمندتر، سریع‌تر و هوشمندتر شود. این پردازنده جدید که به نام انرژی خورشید نامگذاری شده است، می‌تواند آینده درخشانی را در فناوری موبایل نوید دهد.

سرعت بخشیدن به کار کوالکام بر روی این تراشه نه تنها برای علاقه مندان به فناوری هیجان انگیز است، بلکه ممکن بوده درها را به روی عصر جدیدی در دنیای موبایل باز کند. انتظار می‌رود عرضه رسمی SOC جدید در اجلاس فناوری Qualcomm در سه ماهه سوم 2024 انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا