گوشی موبایل

اپل پرفروش ترین برند گوشی های پریمیومی چین

داده‌های (BCI) آخرین نظرسنجی نوامبر 2023 را برای بازار چین منتشر کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش قابل‌توجهی در فعال‌سازی گوشی‌های هوشمند جدید در چین وجود داشته که در مجموع به 28 میلیون دستگاه رسیده است که افزایش قابل‌توجهی 12.7 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین نظرسنجی بازار BCI برای چین، شیائومی رتبه اول را در میان برندهای داخلی گوشی‌های هوشمند به‌ویژه در بخش رده بالا با قیمت بالای 4000 یوان (550 دلار) به دست آورده است. در کنار اپل و هواوی، شیائومی در حال حاضر به عنوان یکی از سه برند برتر رده بالا ایستاده و نزدیک به 90 درصد از سهم بازار را در این رده پریمیوم به خود اختصاص داده است.

اپل علی‌رغم کاهش 21.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، همچنان برتری خود را در بازار گران قیمت حفظ کرده است. شیائومی با 18.3 درصد از سهم بازار، جایگاه برتر را در بین برندهای چینی به دست آورده و با افزایش قابل توجه 44.1 درصدی سال به سال فعال‌سازی، بالاترین نرخ رشد را به نمایش می‌گذارد. Honor با افزایش 12.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سومین جایگاه را در حجم فعال‌سازی کسب کرد.

اپل پرفروش ترین برند گوشی های پریمیومی چین

 

هوآوی از نظر سهم بازار در رتبه چهارم قرار دارد، اما رشد چشمگیر 75.6 درصدی سالانه فعال‌سازی را نشان می‌دهد و از نظر نرخ رشد پیشتاز بازار است. برندهایی مانند Vivo و Oppo با کاهش قابل توجهی در حجم فعال‌سازی روبرو هستند. رقابت در بازار گران‌قیمت، که تحت سلطه سه برند اپل، هوآوی و شیائومی است، تشدید می‌شود و نزدیک به 90 درصد از سهم را در اختیار دارند. سایر برندها مجموعاً 10 درصد متوسط را در اختیار دارند.

داده‌های BCI بر احیای مجدد شیائومی به عنوان برند داخلی پیشرو تأکید می‌کند و موفقیت آن را به رشد ثابت سالانه بیش از 40 درصد در فعال‌سازی تلفن‌های جدید برای پنج هفته متوالی نسبت می‌دهد. این کشور با 11.8 درصد افزایش سالانه، با بالاترین نرخ رشد مواجه شده است. این چشم انداز پویا نشان می‌دهد که سری Mate 60 و سری Xiaomi 14 به طور قابل توجهی بر جایگاه اپل در بازار رده بالا تأثیر گذاشته‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا