گوشی موبایل

سری گلکسی اس 24 با قابلیت ارتباط ماهواره ای همراهند

مدتی است که اطلاعات و شایعات در مورد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای سری گلکسی اس 24 به گوش می‌رسد. به نظر رسیده اکنون تصویر واضح‌تری داریم. افشای اخیر که توسط SamMobile کشف شده، تأیید می‌کند که این ویژگی واقعاً در گوشی‌های پرچمدار آینده وجود خواهد داشت.

این افشا شامل یک تصویر شده که احتمالاً مربوط به مدل گلکسی اس 24 می‌شود که در کنار عملکرد آن، قابلیتی به نام «متن های اضطراری از طریق ماهواره» را نشان می‌دهد. به گفته سامسونگ، «اگر زمانی که خارج از برد هستید یا به شبکه تلفن همراه متصل نیستید، با خدمات اضطراری تماس می‌گیرید، ما شما را از طریق شبکه ماهواره‌ای وصل می‌کنیم تا بتوانید پیامک اضطراری ارسال کنید».

پس از اتصال، باید بتوانید پیام‌های متنی را با موقعیت مکانی GPS دقیق ارسال کنید. این دقیقاً نحوه عملکرد اتصال ماهواره‌ای در سایر گوشی‌ها مانند آیفون است. انتظار می‌رود این ویژگی در تمامی سری گلکسی S24 بدون توجه به پردازنده (Exynos یا Snapdragon) که هر مدل را قدرت می‌بخشد، در دسترس باشد.

در اوایل سال جاری، سامسونگ از فناوری مودم 5G نیز رونمایی کرد که امکان ارتباط مستقیم بین گوشی‌ها و ماهواره‌ها را فراهم می‌کند. این بدان معنی است که تماس‌ها، پیام‌ها و داده‌ها می‌توانند حتی زمانی که دکل‌های تلفن همراه پیدا نمی‌شوند، جریان داشته باشند.

سری گلکسی اس 24 با قابلیت ارتباط ماهواره ای همراهند

در حالی که سامسونگ ممکن بوده اتصال ماهواره‌ای را با S24 معرفی کند، ممکن است در ابتدا در همه جا در دسترس نباشد. مشابه آیفون‌ها، در ابتدا می‌توان آن را به کشورهای خاصی محدود کرد و بعداً برنامه‌های توسعه آن را داشت. در حال حاضر، قابلیت اتصال ماهواره‌ای برای آیفون تنها در 17 کشور در دسترس است.

فراتر از صحبت‌های ماهواره‌ای، افشاهای سری گلکسی اس 24 نیز به یک فشار هوش مصنوعی اشاره دارد. گزارش نشان می‌دهد که برترین گوشی S24 Ultra ممکن است به عنوان «تلفن هوش مصنوعی مولد» به بازار عرضه شود و سامسونگ حتی علامت‌های تجاری «تلفن AI» و «هوش هوشمند AI» را ثبت کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا