گوشی موبایل

ممنوعیت آیفون در چین گسترش می‌ یابد

بیشتر آژانس‌ های چینی و شرکت‌ های تحت حمایت دولتی در سراسر کشور از کارکنان خود خواسته‌اند که آیفون‌های Apple و سایر دستگاه‌های خارجی را سر کار نیاورند، بلومبرگ نیوز روز جمعه به نقل از افراد آشنا با این موضوع گزارش داد.

بیش از یک دهه است که چین به دنبال کاهش اتکا به فناوری های خارجی بوده و از شرکت های وابسته به دولت مانند بانک ها می خواهد که به نرم افزار محلی و ترویج تولید تراشه های نیمه هادی داخلی.

به گزارش بلومبرگ، چندین شرکت ایالتی و ادارات دولتی در حداقل هشت استان در یکی دو ماه گذشته به کارمندان دستور داده‌اند تا برندهای محلی را شروع کنند.
اپل فورا به رویترز پاسخ نداده است’ درخواست نظر

در ماه دسامبر، شرکت‌ها و آژانس‌های کوچک‌تر در شهرهای سطح پایین‌تر از استان‌هایی از جمله ژجیانگ، شاندونگ، لیائونینگ و هبی مرکزی، که بزرگترین iPhone در جهان را در خود جای داده است. طبق گزارش بلومبرگ، کارخانه a> دستورات شفاهی خود را صادر کرد.

رویترز در ماه سپتامبر گزارش داد که به کارکنان حداقل سه وزارتخانه و ارگان دولتی گفته شده که در محل کار خود از آیفون استفاده نکنند.
سهام اپل در معاملات طولانی مدت اندکی کاهش یافت و به 196.50 دلار رسید.

سازنده آیفون نیز تولید خود را از چین دور کرده است. یک گزارش در اوایل این ماه گفت که این شرکت در حال تخصیص منابع توسعه محصول برای iPad به ویتنام است.

در این گزارش آمده است که اپل با BYD چین، یک مونتاژکننده کلیدی آی‌پد، برای انتقال منابع معرفی محصول جدید (NPI) به ویتنام کار می‌کرد و اضافه کرد که این اولین بار است که این شرکت منابع NPI را برای چنین چیزی به ویتنام منتقل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا