گوشی موبایل

سری آیفون 16 به لنز تتراپریسم تله فوتو مجهزند

طبق یک گزارش، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس ممکن است سال آینده به لنز تتراپریسم تله فوتو مجهز شوند. در اوایل سال جاری، اپل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را روانه بازار کرد، اما تنها آیفون 15 پرو مکس به لنز تله فوتو بهبود یافته این شرکت مجهز شد که زوم اپتیکال تا 5 برابر را ارائه می دهد و بالاتر از پشتیبانی زوم اپتیکال 3 برابر در آیفون 14 پرو مکس است.

افزایش سایز ظاهری مدل‌های آیفون 16 پرو می‌تواند امکان دوربین تله فوتو بهتری را در مدل‌های کوچک‌تر فراهم کند. یک گزارش MacRumors به نقل از منابع ناشناس بیان می‌کند که اپل قصد دارد هر دو آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را به لنز تتراپریسم تله فوتو جدید خود در سال 2024 مجهز کند. با استفاده از ساختار شیشه‌ای جمع و جور با استفاده از منشور، برترین مدل اپل مدل آیفون می‌تواند نور را چهار بار منعکس کند و امکان زوم اپتیکال بهتری را در iPhone 15 Pro Max فراهم کند.

سری آیفون 16 به لنز تتراپریسم تله فوتو مجهزند

با این حال، گنجاندن این فناوری دوربین به دلیل محدودیت فضا برای اپل یک چالش بود، به همین دلیل است که امسال تنها آیفون 15 پرو مکس بزرگ‌تر با دوربین تتراپریسم تتراپریسم وارد بازار شد. اگر گزارش های اخیر را باور کنیم، اپل در نظر دارد سایز نمایشگر آیفون 16 پرو را به 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس را به 6.9 اینچ افزایش دهد که به ترتیب از 6.1 و 6.7 اینچ افزایش می‌یابد.

با استناد به اسناد داخلی، این گزارش همچنین بیان می‌کند که ماژول تتراپریسم و طراحی دوربین برای مدل آیفون 16 پرو شبیه به مدل آیفون 15 پرو مکس است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد از تنظیمات دوربین مشابه آیفون 15 پرو مکس در هر دو مدل آیفون 16 پرو استفاده کند یا خیر.

این سومین بار است که چنین ادعایی مطرح می‌شود. مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities در ماه سپتامبر و بار دیگر در نوامبر اظهار داشت که آیفون 16 پرو نیز از فناوری بهبود یافته دوربین برخوردار است. کو قبلا پیش بینی کرده بود اپل مدل آیفون 15 پرو را به همان لنز تله فوتو آیفون 15 پرو مکس مجهز نخواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا