گوشی موبایل

اندروید 15 ویژگی شبیه آیفون ها دارد

برای سال‌ها، کاربران آیفون از یک ویژگی مفید که اندروید فاقد آن بود لذت می‌بردند، صفحه نمایش سلامت باتری. این ابزار ساده حداکثر ظرفیت باتری را در مقایسه با وضعیت جدید آن نشان داده و تصویر واضحی از آسیب آن ارائه می‌دهد. اما ممکن است جریان در حال تغییر باشد، زیرا شواهد نشان داده که اندروید 15 می‌تواند این ویژگی بسیار مطلوب را به همراه داشته باشد.

اندروید اتوریتی و نایل سادیکوف، ویرایشگر تلگرام گوگل نیوز، در آپدیت اندروید 14 QPR2 بتای 2 که اخیراً منتشر شده ، به طور تصادفی به صفحه پنهان “سلامت باتری” برخورد کردند. در حالی که اکنون غیرفعال است، تجزیه و تحلیل کد نشان داد که “درصد تخمینی شارژ باتری در حال حاضر در مقایسه با زمانی که نو بود” را نشان می‌دهد. به عبارت ساده، این همان ویژگی درصد سلامت باتری در آیفون‌ها است.

اندروید 15 ویژگی شبیه آیفون ها دارد

در حالی که در دسترس بودن این ویژگی همچنان یک راز باقی مانده است، Android Authority پیشنهاد می‌کند که می‌تواند در اندروید 15، احتمالاً در ابتدا به صورت انحصاری پیکسل، عرضه شود. با این حال، همیشه احتمال رها شدن وجود دارد، اگرچه تلاش‌های اخیر گوگل چیز دیگری را نشان می‌دهد. آخرین نسخه Pixel Feature Drop پیشتر صفحه نمایش «اطلاعات باتری» را معرفی کرده که تعداد چرخه باتری و تاریخ ساخت آن را نشان می‌دهد. علاوه بر این، اندروید 14 توسعه دهندگان شخص ثالث را با API باتری توانمند کرد و برنامه‌ها را قادر ساخت تا سلامت باتری را تخمین بزنند.

به نظر می‌رسد این مراحل راه را برای صفحه نمایش سلامت باتری بومی هموار می‌کند. مزایای چنین ویژگی غیرقابل انکار است، به خصوص برای کسانی که برای مدت طولانی‌تری گوشی خود را نگه می‌دارند. گوگل همچنین هفت سال به‌روزرسانی را برای سری پیکسل 8 اعلام کرد، بنابراین ویژگی نظارت بر سلامت باتری برای دارندگان جدید پیکسل مفید خواهد بود.

می‌توانید انتظار داشته باشید که جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی به زودی آغاز شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا