اجتماعی

بهره برداری همراه سرای “پناه” در منطقه۶ تهران

شهردار منطقه۶ تهران عنوان کرد: یکی دیگر طرح‌های اجتماعی و خدمت رسان منطقه، طرح همراه سرای پناه است که در شصت و ششمین شنبه ی امید و افتخار افتتاح خواهد شد.

روحانی مدعی شد که انتقال بیمارستان‌های بزرگ کشور به این منطقه، ما را هر روز با تعداد زیادی از مراجعات از شهر‌های مختلف مواجه می‌کند، که برخی از بیماران به دلیل مشکلات مالی مجبور به اسکان در اطراف این بیمارستان‌ها می‌شوند.

او افزود که توسعه همراه سرا‌ها در این منطقه می‌تواند به مدیریت این موضوع کمک کند و دغدغه‌های بیماران نیازمند را تسهیل کند.

مطابق گفته‌های وی، همراه سرای پناه با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و ۴ طبقه و ۳۰ واحد در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت اسکان ۱۱۰ نفر را دارا است که بخشی از هزینه ساخت نیز توسط خیرین تأمین شده است.

این تدابیر، قطعاً موجب کاهش اسکان در مجاورت بیمارستان‌ها که موجب نارضایتی شهروندان نیز بود، تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار، ماموریت اصلی همراه سرا‌ها را به فراهم آوردن شرایط مناسب اقامتی برای همراه بیماران معرفی کرده است و اعلام کرده که این فضا‌ها برای همراه بیماران در طی دوران درمان تعبیه شده است و امکانات ارائه شده در این مرکز به صورت رایگان به همراهان بیماران ارائه می‌شود.

منطقه ۶ دارای تعداد ۳۵ بیمارستان، مرکز درمانی، کلینیک و مطب است که بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی و فیروزگر از جمله بیمارستان‌های پرکاربرد فرا منطقه‌ای هستند و بیماران از سراسر کشور به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

توسعه همراه سرا‌ها در این منطقه، اثرگذاری بزرگی در مدیریت و رفع معضل چادر خوابی در اطراف این بیمارستان‌ها خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا