تکنولوژیگوشی موبایل
موضوعات داغ

آیا گوگل درایو امن است؟

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری فریمیوم است که به طور یکپارچه با Google Workspace و Android ادغام می شود. Drive بیش از یک میلیارد کاربر دارد و تریلیون ها فایل را میزبانی می کند (بعضی از آنها احتمالاً متعلق به شما هستند)، اما این لزوماً به معنای ایمن بودن آن نیست. فقط به این دلیل که دیگران از آن استفاده می‌کنند، آیا به این معنی است که یک گزینه ذخیره‌سازی فایل امن برای استفاده با Chromebook جدید شماست ؟

آیا گوگل درایو امن است؟

بله، گوگل درایو بسیار امن است. داده‌هایی که به یا از حساب Drive شما منتقل می‌شوند با همان استانداردهایی که برای محافظت از تراکنش‌های مالی در وب استفاده می‌شوند، رمزگذاری می‌شوند. این بدان معنی است که اگر در مسیر Google از تلفن یا رایانه شما رهگیری شود، هیچ کس نمی تواند آن را بخواند. وقتی روی سرورهای Google است، داده‌های شما با استفاده از استاندارد AES-256 رمزگذاری می‌شوند . AES-256 آنقدر قوی است که حتی یک کامپیوتر کوانتومی نظری نیز 229 میلیون سال (229 و به دنبال آن 30 صفر) طول می کشد تا آن را با نیروی بی رحمانه بشکند. در مقایسه، کیهان تنها 13.8 میلیارد سال سن دارد. بنابراین اطلاعات شما از بیرون هک نمی شود.

آیا داده های Google Drive شما خصوصی است؟

بله، محتوای Drive شما خصوصی است. Google بدون اجازه شما به محتوای شما دسترسی نمی‌یابد ، مگر اینکه از نظر قانونی این کار را انجام دهد.

اگر از طریق محل کار یا تحصیل خود یک حساب Google دارید، ممکن است سرپرست حساب شما به گزارش‌های Access Transparency دسترسی داشته باشد. این گزارش‌ها جزئیات اولیه را در مورد زمان و نحوه اشتراک‌گذاری داده‌های شما ارائه می‌کنند.

چگونه می توانم محتوای Google Drive خود را ایمن تر کنم؟

از آنجایی که گوگل داده های خود را به شدت قفل می کند، بزرگترین تهدید برای اطلاعات شما جایی بین صندلی و صفحه کلید شما قرار دارد. با این حال، می‌توانید شیوه‌های امنیتی خود را تغییر دهید تا حسابتان تقریباً غیرقابل نفوذ باشد.

اولین کاری که می توانید برای محافظت از محتوای Google Drive خود انجام دهید تا یک رمز عبور تنظیم کنید یا احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید . رمز عبور و 2FA بهترین روش برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به محتوای دیجیتال شما هستند.

شما همچنین می خواهید یک رمز عبور خوب ایجاد کنید . قدرت رمز عبور در یک طیف وجود دارد، و تا زمانی که از 123456، نام یا تاریخ تولد خود استفاده نکنید، احتمالاً مشکلی ندارید. امن ترین گزینه یک رشته تصادفی از هشت یا بیشتر حرف، اعداد و نمادها است، اما به خاطر سپردن آن دشوار است.

در نهایت، انتخاب های دیجیتالی خوبی داشته باشید. یکی از مواردی که Google Drive را بسیار مفید می کند – ویژگی های همکاری و اشتراک گذاری آن – همچنین یکی از آسیب پذیرترین بردارهای آن برای حمله است. دسترسی به فایل‌های خود را با کسی که نمی‌شناسید به اشتراک نگذارید و فایل‌های افرادی را که نمی‌شناسید نپذیرید.

و بیشتر از افرادی که نمی‌شناسید، از استفاده از Google Drive در شبکه‌های بی‌سیمی که نمی‌شناسید اجتناب کنید. پتانسیل یک بازیگر بد برای رهگیری رمزهای عبور شما در یک شبکه در معرض خطر واقعی است و نباید به حداقل برسد.

آیا Google Drive برای شما مناسب است؟

برای اکثر افراد، Google Drive تمام نیازهای امنیتی و فضای ذخیره سازی ابری آنها را برآورده می کند. از سوی دیگر، اگر با داده های حساس مانند اسرار تجاری یا سوابق سلامت کار می کنید، ممکن است بخواهید گزینه دیگری برای ذخیره سازی ابری در نظر بگیرید. چیزهای خوب زیادی وجود دارد !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا