تکنولوژیگوشی موبایل
موضوعات داغ

وای فای 7 چیست و چه سرعتی دارد؟

همه خواهان اینترنت بهتر هستند و به لطف سرعت سریع فناوری، Wi-Fi 7 به زودی عرضه می شود. از آنجایی که ما از اینترنت برای کار، اخبار، سرگرمی و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند استفاده می‌کنیم، اتصال سریع‌تر و مطمئن‌تر همه چیز را آسان‌تر می‌کند.

ممکن است نام وای فای 6 و وای فای 6 ای را شنیده باشید، دو نسخه ای که در چند سال گذشته وارد بازار شدند. چیز بزرگ بعدی Wi-Fi 7 است. بیایید بررسی کنیم که چیست، سرعت دانلودها چقدر است، و چرا ارزش یک دور دیگر ارتقاء دستگاه را زمانی که وارد می شود خواهد داشت.

وای فای 7 چیست و چه سرعتی دارد؟

Wi-Fi 7 پروتکل بعدی شبکه بی سیم است. همچنین به عنوان IEEE 802.11be شناخته می شود. این فناوری جدید دارای سرعت 46 گیگابیت در ثانیه (Gbps) است. این تقریباً پنج برابر سریع‌تر از بهترین Wi-Fi موجود است. یک فیلم 4K دو ساعته که 45 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌گیرد ممکن است در کمتر از هشت ثانیه دانلود شود.

برای مقایسه، Wi-Fi 6 دارای حداکثر تئوری 9.6Gbps است که به ندرت به دلیل محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری به دست می آید. Wi-Fi 6E همان سرعت Wi-Fi 6 را دارد، اما کانال های سریع تری را ارائه می دهد، حتی زمانی که چندین دستگاه متصل هستند. این در خانه ای با چندین کاربر و دستگاه هایی که برای اتصال به اینترنت رقابت می کنند اهمیت دارد.

Wi-Fi 7 باید پهنای باند را در بین کانال‌ها بهبود بخشد و به دستگاه‌های خانه هوشمند داده‌هایی را بدهد که از آنها گرسنه هستند و در عین حال رایانه، تلفن، تبلت، کنسول بازی و هدست واقعیت مجازی شما را راضی نگه دارد. وقتی ترموستات های هوشمند، دوربین های امنیتی، چراغ های تغییر رنگ و قفل های هوشمند را به شبکه خود اضافه می کنید، اتصالات Wi-Fi به سرعت جمع می شوند.

wifi 7

برخی از این مزایای Wi-Fi 7 تنها زمانی در دسترس هستند که یک روتر Wi-Fi 7 به دستگاه‌هایی که از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند متصل داشته باشید. برای دریافت بهترین نتایج، باید همه چیز را ارتقا دهید.

لازم نیست که یکباره اتفاق بیفتد. شما باید بتوانید دستگاه های Wi-Fi قدیمی خود را بدون هیچ مشکلی در یک شبکه Wi-Fi 7 ترکیب کنید. این بدان معناست که فناوری قدیمی تر با پروتکل منطبق، چه Wi-Fi 6E، 6، 5 یا یک استاندارد Wi-Fi قدیمی تر، متصل می شود.

این بدان معناست که می‌توانید از همان دستگاه‌های خانه هوشمندی استفاده کنید که با سیگنال 2.4 گیگاهرتز آهسته اما دوربرد کار می‌کنند، از سرعت‌های Wi-Fi سریع‌تر یک شبکه 5 گیگاهرتز در Chromebook ارزان‌قیمت و طولانی‌مدت خود لذت ببرید ، در حالی که تلفن اندرویدی جدید و سریع شما می‌تواند با کانال های سریع و گسترده 6 گیگاهرتز، عکس ها و ویدیوها را با سرعتی شگفت انگیز آپلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا