تکنولوژی

پردازنده Snapdragon XR2+برای هدست های VR معرفی شد

کوالکام هفته آینده یک تراشه VR/MR جدید را به نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس خواهد آورد. اسنپدراگون XR2+ Gen 2 به‌روزرسانی استاندارد XR2 Gen 2 است که در ماه سپتامبر معرفی شد.

این تراشه برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی، هدست‌های واقعیت ترکیبی و سایر پوشیدنی‌ها در نظر گرفته شده است. Snapdragon XR2+ Gen 2 از وضوح تصویر 4.3K در هر چشم پشتیبانی می‌کند، در مقایسه با 3K در هر چشم نسخه قبلی و می‌تواند با حداکثر 12 دوربین به طور همزمان نسبت به 10دوربین نسل قبل، برای عبور و مرور و ردیابی بدن، یکپارچه شود.

برای این منظور، کوالکام وعده داده است که دستگاه‌های دارای این تراشه می‌توانند در کمتر از 12 میلی‌ثانیه به عبور تمام رنگی وارد شوند. در مورد مشخصات استاندارد، XR2+ Gen 2 می‌تواند محتوا را تا 90 فریم در ثانیه مدیریت کند. این تراشه همچنین با افزایش سرعت تقریبی پردازنده 20 درصد و افزایش سرعت گرافیکی 15 درصدی نسبت به تراشه سال گذشته، نشان دهنده بهبود قدرت خام است. شایان ذکر بوده که همه اینها برای حفظ فضا روی یک تراشه است. در بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی فضای زیادی برای این چیزها وجود ندارد.

پردازنده Snapdragon XR2+برای هدست های VR معرفی شد

کوالکام فقط این تراشه را به CES می‌آورد و هیچ دستگاهی را برای همراهی با آن معرفی نکرده است. با این حال، شرکت گفته است که روی چیزی با سامسونگ و گوگل کار می‌کند که شامل XR2+ Gen 2 می‌شود. تراشه قبلی XR2 Gen 2 هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 را که اخیراً عرضه شده است، قدرت می‌بخشد، بنابراین این ارتقا باید حتی هدست‌های مستقل قوی‌تری را ارائه دهد.

پیشتر گزارش شد سامسونگ در حال توسعه هدست جدید Gear VR است که مدتها بوده در شایعه باقی ماند. احتمالا نسل جدید هدست سامسونگ به این چیپست قدرتمند مجهز شود. با ورود اپل به عرصه هدست‌ها، شرکت‌های بیشتری تمایل دارند وارد این بازی شوند که رقبا بزرگی در آن فعالیت می‌کنند و البته سامسونگ مدتها قبل فعالیت خود را شروع کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا