تکنولوژی

اولین تلویزیون اولد شفاف توسط ال‌جی معرفی شد

رقابت در بازار تلویزیون‌های هوشمند در حال داغ شدن است و مثل همیشه مصرف کنندگان برنده این رقابت هستند. به عنوان مثال، امروزه حتی تلویزیون‌های واقعاً بزرگ که پیشتر هزینه زیادی داشتند، بسیار ارزان‌تر هستند.

به همین دلیل است که شرکت‌ها بیشتر بر روی فناوری تمرکز می‌کنند تا صرفاً سایز. ال‌جی با آگاهی از این وضعیت، مصمم به پیروزی در برابر بزرگ‌ترین رقیب خود، سامسونگ است. در همین راستا، این شرکت به‌تازگی از اولین تلویزیون OLED شفاف و بی‌سیم دنیا با نام Signature OLED TV در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرده است.

پیشرفت در فناوری‌های تصویربرداری به سرعت در حال پیشرفت است و احتمالاً از تکامل تلفن‌های هوشمند پیشی گرفته است. زمانی که بر روی انواع پنل‌ها و وضوح تصویر متمرکز بود، بازار کنونی اکنون دارای نوآوری‌هایی مانند تلویزیون‌های شفاف است. در حالی که شیائومی گام اولیه را در این زمینه با تلویزیون شفاف Mi TV Lux برداشت، به نظر می‌رسد ال‌جی با اولین تلویزیون OLED شفاف خود که در CES 2024 به نمایش گذاشته شد، پیشتاز این رقابت شده است.

اولین تلویزیون اولد شفاف توسط ال‌جی معرفی شد

تلویزیون اولد Signature ال‌جیبا اولین پنل OLED شفاف خود در جهان متمایز است که صفحه نمایش 77 اینچی و کیفیت تصویر 4K چشمگیر را به نمایش می‌گذارد. عملکرد بی‌سیم این مدل و جعبه Zero Connect برای کسانی که به زیبایی شناسی اهمیت می‌دهند، طراحی شده و مدیریت کابل را بدون دردسر می‌کند. همچنین شامل پردازنده جدید Alpha 11 AI شده که طبق ادعای شرکت، کیفیت تصویر را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

شایان ذکر است که ال‌جی در حال حاضر با 12.2 درصد سهم در جایگاه دوم بازار تلویزیون جهانی قرار دارد، در حالی که سامسونگ با 33.3 درصد به راحتی پیشتاز است. اگرچه کسب مقام دوم یک دستاورد “بزرگ” بوده، غول فناوری کره‌ای قصد دارد فاصله خود را با بزرگ‌ترین رقیب خود کاهش دهد و در حالت ایده‌آل از آن پیشی بگیرد. برای این، نوآوری بسیار مهم است. تلویزیون‌های شفاف ممکن است امروزه به عنوان یک محصول مصرفی لوکس در نظر گرفته شوند، اما به طور بالقوه می‌توانند در آینده نزدیک به جریان اصلی تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا