تکنولوژیگوشی موبایل

Google Chrome حالت ناشناس (Incognito) را به روز رسانی می‌کند

در سال 2020، گوگل به اتهام نقض قوانین فدرال شنود شکایت شد. این مشکل از حالت ناشناس کروم ناشی می‌شود و شاکیان استدلال می‌کنند که این حالت به طور کامل از کاربران در برابر ردیابی اینترنت محافظت نمی‌کند. پس از حل و فصل پرونده در ماه گذشته، گوگل اکنون سلب مسئولیت حالت ناشناس را تغییر داده است تا کمی شفاف تر باشد.

برای اولین بار توسط Android Police مشاهده شد ، به نظر می‌رسد گوگل کمی سلب مسئولیت را که در صفحه برگه جدید در حالت ناشناس ظاهر می‌شود، تغییر داده است. سلب مسئولیت جدید در Chrome Canary نسخه 122 ظاهر می شود و نحوه عملکرد حالت ناشناس را بهتر روشن می کند. Canary نسخه آزمایشی Chrome است که برای تسریع تکرارها و ردیابی اشکالات طراحی شده است.

این هشدار موجود در Canary یک جمله جدید به سلب مسئولیت موجود اضافه می کند. اکنون این هشدار می‌گوید: «این نحوه جمع‌آوری داده‌ها توسط وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند، از جمله Google را تغییر نمی‌دهد».

آنچه سلب مسئولیت توضیح می دهد این است که وقتی افراد دیگر از آن دستگاه استفاده می کنند، فعالیت شما را نخواهند دید. با این حال، فعالیت شما همچنان توسط وب سایت هایی که به آنها می روید ردیابی و جمع آوری می شود.

در دسامبر 2023، گوگل موافقت کرد که شکایت حالت ناشناس را به مبلغ 5 میلیارد دلار حل و فصل کند. در نتیجه، غول فناوری مجبور به اعتراف به هیچ تخلفی نبود و شرایط توافق هرگز فاش نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا