تکنولوژی

اخراج گسترده کارکنان شرکت گوگل در راه است!

پس از اینکه گوگل در سال گذشته 12000 کارمند خود را اخراج کرد ، فکر کردید همه چیز تمام شده است؟ جواب منفی.

همانطور که هفته گذشته بحث کردیم، گوگل در حال تغییر فلسفه خود است ، به این معنی که در سال 2024 برخی از افراد شغل خود را در گوگل از دست خواهند داد.

در حال حاضر، غول موتور جستجو در حال تبدیل فلسفه به عمل است، زیرا ساندار پیچای ، مدیر عامل گوگل به کارمندان می گوید که امسال انتظار کاهش مشاغل بیشتری را داشته باشند (از طریق The Verge ).

google

این گزارش حاکی از آن است که گوگل از 10 ژانویه بیش از هزار کارمند را در بخش های مختلف اخراج کرده است. یک یادداشت داخلی ادعایی وجود دارد که ساندار پیچای ، مدیرعامل، برای همه کارمندان ارسال کرده است – و پیام این است که برای کاهش بیشتر آماده باشیم.

ما اهداف بلندپروازانه ای داریم و امسال روی اولویت های بزرگ خود سرمایه گذاری خواهیم کرد. واقعیت این است که برای ایجاد ظرفیت برای این سرمایه گذاری، باید انتخاب های سختی داشته باشیم.» ظاهراً در این یادداشت آمده است.

پیچای اطمینان داد که کاهش مشاغل آتی در سال 2024 “در مقیاس کاهش سال گذشته نخواهد بود و همه تیم ها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد”.

توضیح بیشتر، اخراج 2024 در مورد “حذف لایه ها برای ساده سازی اجرا و سرعت حرکت در برخی مناطق” است.

google

این به هیچ وجه خبر تکان دهنده ای نیست، پس از اخراج گسترده کارکنان در سال های اخیر در متا، آمازون و غول های دیگر. حتی Twitch نیز بدون مشارکت از این روند عبور نمی کند: از هر سه کارمند یک نفر می رود ، زیرا غول استریم تقریباً 35٪ از نیروی کار خود را اخراج می کند.

به گفته رویترز ، این حرکت به نشانه‌هایی می‌افزاید که کاهش مشاغل در سال جاری ادامه خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها به دنبال استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و اتوماسیون برای کاهش حجم کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا