تکنولوژی

نسل دوم لیتوگرافی 3 نانومتری سامسونگ وارد تولید اولیه می شود

اواخر سال گذشته سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه نسل دوم لیتوگرافی 3 نانومتری خود را که گاهی اوقات SF3 نامیده می‌شود و همچنین نسل چهارم لیتوگرافی 4 نانومتری HPC را در نیمه دوم سال 2024 آغاز خواهد کرد.

پس از دستیابی، این یک نقطه عطف مهم برای این شرکت خواهد بود، زیرا به آن اجازه می‌دهد تا انواع محصول جدید را توسعه دهد. به نظر می‌رسد که سامسونگ در مسیر رسیدن به این جدول زمانی است. منابع صنعتی ناشناس به Chosun گفته‌اند که Samsung Electronics تولید نمونه‌های اولیه را با استفاده از فرآیند نسل دوم 3 نانومتری آغاز کرده و در حال حاضر مشغول آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان تراشه است. بازدهی بیش از 60 درصد برای فرآیند نسل دوم 3 نانومتری در شش ماه آینده را هدف قرار داده است.

سامسونگ در سال 2022 تولید انبوه فناوری تولید SF3E یا گیت 3 نانومتری خود را با نانوصفحات ویژه‌ای آغاز کرد که کانال‌ها را برای بهبود PPA یا قدرت، عملکرد و منطقه گسترش می‌دهد. SF3 از نسل دوم ترانزیستورهای اثر میدانی چند پل کانال (MBCFET) این شرکت استفاده خواهد کرد که فناوری ساخت جدیدی بوده و بر اساس SF3E ساخته شده و بهینه‌سازی بیشتری را معرفی می‌کند.

در مقایسه با SF4، SF3 بیش از 22 درصد عملکرد بالاتری در تعداد توان و ترانزیستور یکسان، 34 درصد کاهش توان در فرکانس و پیچیدگی‌های مشابه و کاهش 0.79 برابری منطقه منطقی دارد. به طور خلاصه، SF3 برای طراحی های پیچیده بهتر از SF3E مناسب است.

نسل دوم لیتوگرافی 3 نانومتری سامسونگ وارد تولید اولیه می شود

گلکسی واچ 7 آینده که قرار است اواخر امسال عرضه شود، اولین تراشه ساخته شده بر روی گره SF3 را خواهد داشت و انتظار می‌رود که یک پردازنده کاربردی طراحی شده برای ابزارهای پوشیدنی باشد. گلکسی واچ 7 به عنوان یک بستر آزمایشی عمل خواهد کرد و با فرض اینکه همه چیز به خوبی پیش برود، سامسونگ SF3 را در Exynos 2500 LSI Samsung Electronics System برای گلکسی S25 که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود، پیاده‌سازی خواهد کرد.

به گفته Roland Quandt، کارشناس اطلاعات، Galaxy Watch 7 از پردازنده Exynos مبتنی بر Exynos 5535 استفاده می‌کند. ممکن است این چیپست Exynos W940 نامیده شود و ارتقاء یافته از Exynos W930 که ساعت‌های 2023 را قدرت می‌بخشد است. اگر این گزارش‌ها درست باشند، عمر باتری هنوز هم برای ساعت‌های هوشمند یک نقطه مهم بوده و باید در گلکسی واچ 7 در مقایسه با ساعت 6 به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا