تکنولوژی

چگونه با Apple Health ویژگی های رفتاری خود را کنترل کنیم؟

برنامه سلامت اپل به شما امکان می دهد احساسات و حالات خود را ثبت کنید و به شما در مورد عوامل مؤثر بر سلامت روانی شما اطلاع می دهد. در اینجا نحوه عملکرد ویژگی ثبت خلق و خو در دستگاه های اپل شما و نحوه فعال کردن آن آمده است.

چگونه یک احساس یا حالت را ثبت کنیم

ثبت احساسات و خلق و خوی در iPhone و iPad دارای iOS 17 یا بالاتر و در Apple Watch دارای watchOS 10 یا بالاتر در دسترس است. بیایید مراحل فعال کردن این ویژگی در آیفون را طی کنیم (همان مراحل برای فعال کردن این ویژگی در iPad نیز قابل اجرا است).

کنترل ویژگی های رفتاری در آیفون

برای ثبت یک احساس یا حالت در آیفون خود، برنامه Health را باز کنید.

از منوی پایین، “Browse” را انتخاب کنید و روی “Mental Wellbeing” ضربه بزنید.

اکنون به پایین بروید تا “State of Mind” را انتخاب کنید.

اگر قبلاً این ویژگی را تنظیم کرده اید، روی “ورود” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. در غیر این صورت، اپل با اطلاعاتی در مورد این ویژگی به شما خوشامد می‌گوید و برای تنظیم آن می‌توانید «شروع به کار» را انتخاب کنید.

How to track your mood with Apple Health

هنگامی که این ویژگی را تنظیم می کنید، اپل نکات برجسته در مورد آن ارائه می دهد و معانی خلق و خو و احساسات را در زمینه سلامت Apple توضیح می دهد. برای ثبت یک احساس روی «شروع» ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید آنچه را که در یک لحظه احساس می‌کنید ثبت کنید، «احساس» را انتخاب کنید، یا اگر می‌خواهید احساس خود را برای یک روز کامل ثبت کنید، «Mood» را انتخاب کنید.

اکنون، نوار لغزنده را بکشید تا احساس خود را انتخاب کنید. سر خوردن به سمت چپ نشان دهنده احساس ناخوشایند است، در حالی که سر خوردن به سمت راست احساس خوشایندی را ثبت می کند.

در صفحه بعدی، کلماتی برای انتخاب از بین شما نمایش داده می شود که بهترین توصیف وضعیت عاطفی فعلی شما هستند. انتخاب از بین کلمات یک مرحله اختیاری است که اپل می گوید برای ایجاد تصویر کلی بهتری از حالت ثبت شده در مرحله قبل استفاده می شود. روی هر کلمه اختیاری که حال و هوای شما را توصیف می کند، ضربه بزنید، سپس روی «بعدی» ضربه بزنید. شما همچنین می توانید از بین کلمات انتخاب شده کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را روی شما دارند.

وقتی این کار را انجام دادید، آیفون شما احساسات و کلمات مرتبط شما را در برنامه Health ثبت می کند.

How to track your mood with Apple Health

کنترل ویژگی های رفتاری در اپل واچ

ثبت احساسات و خلق و خوی نیز در اپل واچ شما پشتیبانی می شود. ورود به هر یک از دستگاه ها با برنامه Health در آیفون شما همگام می شود. بیایید به مراحل مورد نیاز برای ثبت روحیه یا احساسات خود در Apple Watch نگاه کنیم.

  • برنامه Mindfulness را باز کنید.
  • اکنون به پایین بروید و “State of Mind” را انتخاب کنید.

اپل واچ نیز مشابه آیفون، دو گزینه متمایز برای ثبت احساس شما در لحظه حال (احساس) یا احساسی که در طول روز داشته اید (حال و هوا) ارائه می دهد. یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید تا خلق و خوی یا احساسات خود را ثبت کنید.

Digital Crown را بچرخانید تا احساسی را انتخاب کنید. غلت زدن به سمت بالا به سمت احساسات خوشایند و غلتیدن به سمت پایین به سمت احساسات ناخوشایند حرکت می کند. سپس بر روی علامت در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

اکنون فهرستی از کلمات برای توصیف بهتر احساس انتخابی خود به شما نشان داده می شود. هر کلمه اختیاری را انتخاب کنید، سپس روی علامت تیک در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

در مرحله بعد، هر کلمه اختیاری را برای آنچه که بیشترین تأثیر را بر روی شما در مورد احساسات انتخاب شده در بالا داشته است، انتخاب کنید، سپس روی علامت در سمت راست بالا ضربه بزنید.

  • ثبت حالات و احساسات شما اکنون کامل شده است.
  • چگونه یادآوری ها را برای ثبت حالت و احساسات خود فعال کنیم

اپل به کاربران اجازه می دهد تا چندین بار در طول روز بدون محدودیت تعریف شده برای تعداد ورودی های روزانه، حالت و احساسات خود را ثبت کنند. اگر می‌خواهید آیفون یا اپل واچ شما به شما یادآوری کند که احساسات خود را ثبت کنید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، یادآوری‌ها را تنظیم کنید.

اپلیکیشن Health را در آیفون خود باز کنید و از منوی پایین، «Browse» را انتخاب کنید. سپس “Mental Wellbeing” را انتخاب کنید و به “State of Mind” بروید.

Inside State of Mind، به پایین اسکرول کنید و روی “گزینه ها” ضربه بزنید.

در گزینه‌ها، می‌توانید انتخاب کنید که در طول روز به شما یادآوری شود (با این کار یادآوری‌ها در حوالی ظهر به وقت محلی ارسال می‌شود)، یا در پایان روز (با این کار یادآوری‌ها در طول زمان خواب شما همانطور که روی تلفن شما تنظیم شده است یا در ساعات آخر شب ارسال می‌شود. به وقت محلی شما). یا می‌توانید گزینه «افزودن یادآوری» را انتخاب کنید تا زمان دقیقی از روز را انتخاب کنید که یادآور باید ارسال شود.

همچنین می‌توانید روی «Manage Mindfulness in Apple Watch App» ضربه بزنید تا یادآوری‌هایی برای Apple Watch خود تنظیم کنید. گزینه‌های مشابهی برای تنظیم یادآور در طول روز، در پایان روز یا در زمان انتخابی سفارشی برای اپل واچ نیز ارائه شده است.

مشاهده بینش در مورد سلامت روانی شما

اپل به کاربران اجازه می دهد تا بینش های مربوط به ثبت احساسات و خلق و خو را مشاهده کنند. برای مشاهده اطلاعات بینش از Mental Wellbeing در iPhone خود، به Health > Browse > Mental Wellbeing > State of Mind بروید و روی Show in Charts ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا