تکنولوژی

فایرفاکس 122 نتایج جستجوی بهتر و بسته های لینوکس جدیدتری را ارائه می دهد

موزیلا همچنان به‌روزرسانی جدید فایرفاکس را با سرعتی سریع منتشر می‌کند و طبق برنامه، فایرفاکس 122 از امروز شروع به عرضه به پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل کرده است.

مهم‌ترین تغییر در فایرفاکس 122 ممکن است تصاویر و توضیحاتی برای پیشنهادات جستجو باشد، مشابه آنچه گوگل کروم و سافاری چند سالی است که پشتیبانی می‌کنند. پیشنهادات جستجوی دقیق‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا یک نتیجه داده‌شده درست است یا خیر، اما موزیلا خاطرنشان می‌کند که فقط زمانی کار می‌کند که توسط موتور جستجو ارائه شود. به نظر می‌رسد که گوگل تنها موتور جستجوی پشتیبانی‌شده است – با Bing، DuckDuckGo یا Wikipedia که به‌عنوان جستجوی پیش‌فرض تنظیم شده‌اند، برای من کار نمی‌کند.

Firefox 122 offers better search results and newer Linux packages

موزیلا همچنین ویژگی ترجمه محلی را که برای اولین بار در فایرفاکس 118 در سال گذشته عرضه شد، بهبود بخشیده است . صفحات وب ترجمه شده اکنون باید قابل اعتمادتر باشند و اشکالاتی که می تواند باعث شکستن ویجت های تعاملی و ناپدید شدن محتوای صفحه شود، رفع شده است.

همچنین، فایرفاکس 122 شامل پشتیبانی از ایجاد و استفاده از کلیدهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain در macOS است. همین عملکرد در ماه اکتبر به Google Chrome در macOS اضافه شد و اکنون در اکثر مرورگرهای دیگر مبتنی بر Chromium نیز کار می‌کند. هنوز روزهای اولیه برای جایگزینی رمز عبور کلیدهای عبور است، اما ادغام بین مرورگرها و پلتفرم های همگام سازی گام مهمی در مسیر درست است.

در نهایت، موزیلا یک بسته نصب جدید برای اوبونتو و سایر سیستم‌های لینوکس مبتنی بر دبیان، علاوه بر بسته‌های Snap و Flatpack که به طور رسمی پشتیبانی می‌شوند، دارد .

نسخه‌های Snap و Flatpak روی برخی از توزیع‌های لینوکس به خوبی کار نمی‌کنند، و اوبونتو چند سال پیش ارائه فایرفاکس را به عنوان یک برنامه بومی معمولی متوقف کرد (به نفع بسته Snap)، بنابراین این بسته جدید در درجه اول برای موارد استفاده است. موزیلا قبلاً با لینوکس مینت برای حفظ یک بسته سازگار با دبیان شریک شده بود و اکنون دیگر سیستم‌های مبتنی بر دبیان می‌توانند تجربه مشابهی داشته باشند.

Firefox 122 offers better search results and newer Linux packages

چگونه فایرفاکس را به روز کنیم

وقتی فایرفاکس در دسترس باشد، به‌روزرسانی را به‌طور خودکار روی رایانه، تلفن یا رایانه لوحی شما نصب می‌کند. برای بررسی و نصب فوری به‌روزرسانی‌های موجود ، روی نماد منو در سمت راست بالای نوار ابزار مرورگر کلیک کنید و «درباره فایرفاکس» را انتخاب کنید.

می‌توانید فایرفاکس را از وب‌سایت رسمی موزیلا ، Google Play Store ، Apple App Store و Microsoft Store دانلود کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا