تکنولوژی

آیا همه مانیتورها بلندگو دارند؟

هنگام خرید تلویزیون، صدا کاملاً مشخص است – تقریباً همه تلویزیون ها دارای بلندگوهای داخلی هستند. با این حال، وقتی صحبت از مانیتورهای کامپیوتر می شود، به این سادگی نیست. اگر به بلندگوهای مانیتور داخلی متکی هستید، قبل از خرید مانیتور جدید این مقاله را بخوانید.

آیا مانیتورها بلندگو دارند؟

اگرچه بلندگوهای داخلی در مانیتورهای رایانه رایج‌تر شده‌اند، اما این یک ویژگی جهانی نیست. هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که چه نوع مانیتورهایی با بلندگوهای داخلی عرضه می شوند. همه چیز از مانیتورهای 100 دلاری گرفته تا نمایشگرهای حرفه ای 1500 دلاری ممکن است با یا بدون بلندگوهای داخلی عرضه شوند.

در سطح پایین، می توانید این استدلال را مطرح کنید که مانیتورهای ارزان قیمت نباید با بلندگوهای داخلی عرضه شوند، زیرا این امر کمی به هزینه نهایی مانیتور می افزاید. افرادی که به صدا نیاز دارند می توانند یک جفت بلندگو یا هدفون جداگانه بخرند و کسانی که نیاز ندارند چند دلار صرفه جویی می کنند. به طور مشابه، برای مدل‌های گران‌قیمتی که گیمرها یا حرفه‌ای‌ها را هدف قرار می‌دهند، می‌توان گفت که مصرف‌کنندگانی که آن‌ها را خریداری می‌کنند احتمالاً یک راه‌حل صوتی سطح بالایی دارند، بنابراین بلندگوهای مانیتور بدون استفاده می‌مانند.

Do all monitors have speakers?

به عنوان مثال، مانیتور بیسیک 24 اینچی آمازون یک مانیتور ارزان قیمت است که به یک جفت بلندگوی استودیویی بسیار مناسب مجهز شده است. مانیتور 40 اینچی رده بالای LG 40WP95C-W 5K همچنین دارای بلندگوهای داخلی است. در عین حال، مانیتور 49 اینچی سری ادیسه G9 سامسونگ علیرغم قیمت گزافی که دارد، بلندگو ندارد. همانطور که می بینید، می تواند بسیار تصادفی باشد – هر سازنده ای فلسفه خاص خود را در مورد بلندگوهای داخلی دارد. تنها راه برای اطمینان از این است که برگه مشخصات، وب سایت سازنده یا نظرات کاربران را بررسی کنید.

آیا بلندگوهای مانیتور خوب هستند؟

با کمال تعجب، برخی از مانیتورها دارای بلندگوهای داخلی مناسبی هستند که با صدای استاندارد گوش دادن، تغییر شکل نمی دهند. اگر برای دفتر خود به یک مانیتور نیاز دارید و دائماً به صدا نیاز ندارید یا فضای میز محدودی دارید، بلندگوهای داخلی خوب می‌توانند افزودنی ارزشمند باشند. با فرض اینکه یک وب‌کم با میکروفون نیز دارید، می‌توانید از آن‌ها برای بررسی یک ویدیوی مهم برای محل کار یا حتی برای تماس‌های صوتی استفاده کنید .

یک مانیتور همه جانبه مناسب با بلندگوهایی با صدای مناسب، 24 اینچی AOC Gaming 24G2SPU است . این یک مانیتور IPS با فرکانس 165 هرتزی با بلندگوهای استریو است که به طرز شگفت انگیزی شفاف هستند. آنها با کیفیت صدا یا سطح صدا شما را شگفت زده نمی کنند، اما آنها به اندازه کافی خوب است که بفهمد چه چیزی گفته می شود.

با این حال، شما نباید تصمیم خرید یک مانیتور را بر اساس صدای آن قرار دهید ، بلکه بر اساس ظاهر آن است . لیست کاملی از سایر مشخصات مانیتور وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. بلندگوها تنها یک ویژگی واحد هستند که می توانید به راحتی آن را با یک جفت بلندگو یا هدفون خارجی ارزان قیمت جایگزین کنید.

Do all monitors have speakers?

نحوه استفاده از بلندگوهای مانیتور برای صدا

مانیتورها و رایانه‌های مدرن معمولاً از کابل‌های HDMI و DisplayPort استفاده می‌کنند ، که هر دو می‌توانند سیگنال‌های صوتی را علاوه بر ویدیو حمل کنند. پس از بررسی مجدد اینکه از یکی از این کابل ها و پورت ها استفاده می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که بلندگوهای مانیتور شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار کنند، مشروط بر اینکه دستگاه های صوتی دیگری وصل نباشند. اگر این کار را نمی کنند، ممکن است مجبور شوید آنها را به عنوان دستگاه پخش پیش فرض تنظیم کنید. برای انجام این کار، راهنمای ما برای تنظیم بلندگوهای پیش فرض در ویندوز 10 و ویندوز 11 را بررسی کنید .

اگر هیچ دستگاهی را نمی بینید، یا اگر حتی پس از انتخاب آن کار نمی کند، ممکن است ابتدا درایورها را نصب کنید. برای انجام این کار، صفحه پشتیبانی سازنده را باز کنید و مدل مانیتور خود را تایپ کنید. به قسمت دانلود بروید و درایورهای صوتی را دانلود و نصب کنید. پس از آن، رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید و بلندگوهای مانیتور را به عنوان دستگاه خروجی صدای پیش فرض تنظیم کنید.

Do all monitors have speakers?

بلندگوها یا هدفون های واقعی هنوز یک ارتقاء ارزشمند هستند

صدا چیزی نیست که شما باید نادیده بگیرید، زیرا بخش بزرگی از تجربه بازی و تماشای فیلم شما است. و در حالی که می‌توانید از بلندگوهای داخلی مانیتور خود در کوتاه‌مدت استفاده کنید، بعید است که با کیفیت صدای فوق‌العاده، بیس تند و آوازهای شفاف خود شما را تحت تأثیر قرار دهند. بلندگوهای مانیتور شما کوچک هستند و به جای اینکه صدا را به سمت شما هدایت کنند، باید صدا را به سمت پایین پخش کنند. درست مانند تلویزیون‌ها و نوارهای صوتی ، عملاً هر بلندگو یا هدستی که بخرید در مقایسه با بلندگوهای داخلی مانیتور شما ارتقاء زیادی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا