تکنولوژی

5 نشانه ای که زمان تعویض لپ تاپ مک را نشان می دهد

مک ها بسیار قابل اعتماد هستند و سرمایه گذاری های خوبی هستند که می توانند سال ها برای شما دوام بیاورند. اما در نهایت، شما باید ارتقا دهید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آن زمان فرا رسیده است.

1.دیگر به روز رسانی نمی شود

5 Signs It's Time to Replace Your Mac

هنگامی که مک شما به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند، چند گزینه دارید ، اما به سادگی جایگزین کردن آن برای اکثر افراد بهترین خواهد بود. خبر خوب این است که تا زمانی که این اتفاق بیفتد، مک شما تقریباً قدیمی خواهد شد زیرا پشتیبانی نرم افزاری اپل عالی است.

اپل دو نوع آپدیت سیستم دارد. یک ارتقاء آخرین نسخه macOS را در اختیار شما قرار می دهد و معمولاً اینها را برای حدود پنج سال دریافت می کنید. به عنوان مثال، یک مک بوک ایر 2018 می تواند Sonoma را اجرا کند که در سال 2023 منتشر شد.

نوع دیگر به روز رسانی است که امنیت ضروری و رفع اشکال را پوشش می دهد. اپل به حفظ سه نسخه آخر macOS ادامه می‌دهد، به این معنی که اگر Sonoma آخرین ارتقایی باشد که دریافت می‌کنید، همچنان می‌توانید انتظار دریافت به‌روزرسانی‌ها را تا حدود سپتامبر 2027 داشته باشید، درست قبل از عرضه macOS 17.

با این به‌روزرسانی‌ها هیچ ویژگی جدیدی دریافت نخواهید کرد، اما Mac شما همچنان ایمن و پایدار برای استفاده خواهد بود.

 

2.نمی توانید برنامه های مورد نیاز خود را اجرا کنید

5 Signs It's Time to Replace Your Mac

مدت‌ها قبل از اینکه مک شما به‌روزرسانی دریافت نکند، ممکن است با مشکل دیگری مواجه شوید. ممکن است نتوانید برنامه های خاصی را به طور قابل اعتماد اجرا کنید.

کمبود RAM یک مشکل رایج در اینجا است. اپل تمایل دارد در مدل‌های پایه‌اش حافظه را کم کند—ارزان‌ترین مک‌بوک ایر در سال ۲۰۱۷ از ۴ گیگابایت رم به ۸ گیگابایت رم منتقل شد و در سال ۲۰۲۴ همچنان این مقدار را دارد.

در حالی که 8 گیگابایت برای اکثر مردم کافی است ، برای همیشه نخواهد بود. اگر به برنامه‌های خاص و قدرتمند برای کارهای گرافیکی فشرده نیاز دارید، یا فقط باید موارد زیادی را همزمان اجرا کنید، ممکن است شروع به مقابله با این محدودیت کنید.

Activity Monitor را باز کنید و روی برگه “Memory” کلیک کنید تا وضعیت خود را ببینید. اگر نمودار «فشار حافظه» زرد باشد، نشان می‌دهد که با برنامه‌هایی که هم‌اکنون در حال اجرا هستید، کمی کمبود RAM دارید. اگر اغلب قرمز است، به رم بیشتری نیاز دارید.

همچنین ممکن است مشکلات سازگاری داشته باشید. برخی از برنامه‌ها روی نسخه‌های قدیمی macOS اجرا نمی‌شوند و تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به موتور عصبی اپل نیاز دارند. این تنها در مک‌های دارای سیلیکون اپل در دسترس است، نه مدل‌های قدیمی‌تر اینتل.

و سپس چیزهایی وجود دارد که نمی‌توان به راحتی یا اصلاً ارتقاء داد – مانند اینکه شما به یک صفحه نمایش بزرگتر یا پورت‌های بیشتری نیاز دارید – که نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند نیازهای شما از آنچه مک شما قادر به انجام آن است بیشتر شده است.

 

3.فضای ذخیره سازی شما همیشه در حال اتمام است

5 Signs It's Time to Replace Your Mac

مگر اینکه هنگام خرید مک خود، فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید، اولین محدودیت سخت‌افزاری که احتمالاً با آن مواجه می‌شوید خالی خواهد بود. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که دائماً مجبور باشید فایل‌ها را فقط برای اینکه به کار عادی خود ادامه دهید.

شما نمی توانید SSD را در اکثر مک های مدرن ارتقا دهید، بنابراین احتمالاً برای مدتی به راه حل هایی متوسل خواهید شد. برای یافتن راه‌های مختلفی که macOS می‌تواند به شما در آزاد کردن فضا کمک کند، به تنظیمات سیستم > عمومی > فضای ذخیره‌سازی بروید. می‌توانید فایل‌ها را به iCloud خود منتقل کنید، فایل‌های رسانه‌ای را حذف کنید و به‌طور خودکار سطل زباله را طبق یک برنامه زمانی خالی کنید.

5 Signs It's Time to Replace Your Mac

همچنین نحوه استفاده از فضای ذخیره‌سازی را به شما نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد فایل‌های بزرگ، برنامه‌های پشتیبانی‌نشده و غیره را پیدا کنید که می‌توانید آن‌ها را حذف کنید تا چند گیگابایت را پس بگیرید.

می توانید حافظه خارجی را نیز اضافه کنید. چیزی مانند محفظه SSD Satechi برای Mac Mini به خوبی کار می کند، در حالی که کانکتور زاویه راست USB-C MOGOOD برای مک بوک مناسب است که می توانید آن را با یک درایو فلش کوچک ترکیب کنید.

اما در نهایت، یک SSD که درز می‌خرد، نشانه آن است که زمان ارتقا فرا رسیده است.

4.مشکلات سخت افزاری دارید

5 Signs It's Time to Replace Your Mac

مک ها به طور کلی بسیار قابل اعتماد هستند، اما به مرور زمان با مشکلات سخت افزاری مواجه خواهید شد. واضح ترین مورد این است که عمر باتری مک بوک شما بسیار کوتاهتر می شود. برای بررسی سلامت باتری خود به تنظیمات سیس نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد باتری شما نیاز به تعویض دارد ، و اگر این تنها مشکلی است که دارید، ارزش آن را دارد که آن را تعمیر کنید. اما در حالی که به طور کلی می‌توانید با یک یا دو مشکل سخت‌افزاری زندگی کنید، بیشتر از آن می‌تواند باعث شود که Mac شما کمتر قابل استفاده باشد.

تم > باتری بروید.

ممکن است پورت‌های نادرست، مشکلات پد لمسی در مک‌بوک ، یا اشکالات گرافیکی و پیکسل‌های مرده را مشاهده کنید. آسیب های فیزیکی – مانند ریختن مایعات روی آن یا افتادن لپ تاپ و شکستن صفحه نمایش – سخت است و تعمیر آن گران است. قطعا زمان ارتقا فرا رسیده است.

 

5.مدل های جدید ارتقاهای بزرگی هستند

 

اگر همه چیز خوب پیش برود، مک شما باید شش یا هفت سال خوب و احتمالاً بیشتر دوام بیاورد. اما یک چیز نهایی وجود دارد که می تواند شما را به ارتقاء وسوسه کند، حتی اگر به شدت به آن نیاز نداشته باشید. و این این است که مک های جدید بسیار بهتر هستند.

این اغلب اتفاق نمی‌افتد، زیرا به‌روزرسانی‌های سخت‌افزار سالانه مک معمولاً افزایشی هستند. اما هر از چند گاهی، فناوری جدیدی از راه می رسد که نشان دهنده یک جهش بزرگ به جلو است. بنابراین، در حالی که تغییر از M1 Mac به M2 Mac مزایای زیادی برای شما به ارمغان نمی آورد، اگر از مک اینتل استفاده می کنید، ارتقاء به M3 Mac امروز یک ارتقاء بزرگ خواهد بود حتی اگر دستگاه قدیمی هنوز قوی باشد. .

مک ها به اندازه کافی خوب هستند و برای مدت طولانی به روز می شوند که نیازی به ارتقاء بی دلیل نداشته باشید. اما آنها برای همیشه دوام نمی آورند. و اکنون برخی از چیزهایی را که باید به آنها توجه کنید می دانید که به شما می گوید زمان آن رسیده که یک مک جدید برای خود بخرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا