تکنولوژی

ارزش مایکروسافت از 3 تریلیون دلار عبور کرد

ارزش بازار سهام مایکروسافت در روز چهارشنبه برای اولین بار از مرز 3 تریلیون دلار  عبور کرد و جایگاه خود را به عنوان دومین شرکت ارزشمند جهان و درست پس از اپل حفظ کرد.

سهام مایکروسافت و اپل از ابتدای سال تاکنون برای کسب رتبه اول به عنوان پر سرمایه‌ترین سهام در وال استریت رقابت می‌کنند، به طوری که سازنده آیفون برای مدت کوتاهی تاج خود را به غول نرم افزاری در اوایل ژانویه از دست داد.

سهام مایکروسافت با 1.7 درصد افزایش به رکورد 405.63 دلار رسید و این امکان را برای آن فراهم کرد تا از سطح سرمایه بازار 3 تریلیون دلاری عبور کند. اما بعدها با قیمت 402.56 دلار بسته شد و ارزش مایکروسافت را به 2.99 تریلیون دلار رساند، درست زیر قیمت 403.65 دلار که می‌توانست آن را بالای 3 تریلیون دلار نگه دارد.

بر اساس داده‌های LSEG، سهام اپل با رشد قبلی کاهش یافت و 0.35 درصد کاهش یافت و به 194.50 دلار رسید که به آن ارزش بازاری 3 تریلیون دلاری داد. مایکروسافت با پشتوانه سرمایه‌گذاری خود در OpenAI سازنده ChatGPT، به طور گسترده به عنوان یک پیشرو در رقابت برای تسلط بر بازار در عرضه هوش مصنوعی مولد (AI) در میان دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مالک گوگل آلفابت، Amazon.com، اوراکل و فیسبوک دیده می‌شود.

ارزش مایکروسافت از 3 تریلیون دلار عبور کرد

مایکروسافت با استفاده از فناوری OpenAI، نسخه‌های جدیدتری از محصولات نرم‌افزار بهره‌وری پرچم‌دار خود و همچنین موتور جستجوی Bing خود را عرضه کرده است که انتظار می‌رود بهتر با پیشنهاد جستجوی غالب گوگل رقابت کند. از سوی دیگر، اپل با کاهش تقاضا برای آیفون های خود مواجه است، به ویژه در چین، جایی که این شرکت در میان رقابت شدید رقبای داخلی مانند Huawei Technologies، تخفیف‌های نادری را برای افزایش فروش به مشتریان ارائه می‌دهد.

54 تحلیلگر که سهام مایکروسافت را پوشش می‌دهند، میانگین قیمت هدف 425 دلاری دارند که نسبت به 415 دلار در ماه گذشته افزایش یافته است و طبق داده‌های LSEG میانگین توصیه آنها “خرید” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا