تکنولوژی

آیا ویژن پرو با عینک کار می کند؟

اپل وضوح فوق العاده ای به هدست ویژن پرو داد. ما این را حتی قبل از تاریخ انتشار می دانیم زیرا چند نفر از اپل دعوتی دریافت کرده اند که Vision Pro را برای مدت کوتاهی امتحان کنند . در چند روز دیگر، Vision Pro به طور گسترده‌تری عرضه می‌شود ، بنابراین می‌توانید یک قرار ملاقات در فروشگاه Apple بگیرید و Vision Pro را برای خود بررسی کنید.

اگر افرادی که از عینک استفاده می کنند نمی توانند از لنزهای طبی برای لذت بردن از صفحه نمایش بزرگ و واضح Vision Pro استفاده کنند، هیچ کدام از اینها مهم نیست . این ممکن است یکی از مهم ترین سوالاتی باشد که باید برای بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده که از عینک یا لنز استفاده می کنند، پاسخ داد – و پاسخ آن عالی نیست.

اپل ویژن پرو با عینک

شما نمی توانید با اولین هدست واقعیت مجازی اپل از عینک خود استفاده کنید. اگرچه Vision Pro به اندازه اکثر هدست‌های دیگر بزرگ است ، اما مملو از فناوری است. داخلش جای کافی برای عینک نیست یعنی باید راه حل دیگری پیدا کنید.

The Apple Vision Pro works with Zeiss optical inserts for vision correction.

اپل با Zeiss همکاری کرد تا درج های نوری ایجاد کند که به طور یکپارچه با Vision Pro کار می کند تا طیف گسترده ای از لنزهای اصلاحی را در خود جای دهد. زایس حتی می تواند درج های Vision Pro را برای افرادی که از لنزهای پیشرونده یا دو کانونی استفاده می کنند ایجاد کند.

برای افرادی که از لنزهای مقرون به صرفه و بدون نسخه موجود در اکثر داروخانه ها استفاده می کنند، سه انتخاب وجود دارد: +0.75+ تا 1.25+، +1.50+ تا +1.75D و +2.00+ تا +2.75D. اگر خوانندگان شما بیش از 2.75+ قدرت دارند، اپل پیشنهاد می‌کند در صورت کارکرد هر یک از این گزینه‌ها، درج‌های خواننده موجود را امتحان کنید.

دلیلی وجود دارد که خوانندگان با قدرت اشتباه ممکن است کار کنند. مانند بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی دیگر، ویژن پرو اپل صفحه‌های مجازی را در فاصله‌ای چند فوتی قرار می‌دهد، حتی اگر نمایشگرهای فیزیکی بسیار نزدیک به چشمان شما باشند. از آنجایی که افرادی که از ریدر استفاده می کنند در فوکوس در فواصل نزدیک مشکل دارند، صفحه نمایشی که چند فوت دورتر است باید نسبتاً آسان باشد.

متأسفانه شرایطی وجود دارد که زایس نمی تواند آنها را اصلاح کند. به عنوان مثال، نسخه هایی که دارای یک مقدار منشور هستند، پذیرفته نمی شوند. برای اطمینان از اینکه زایس می تواند درج های نوری را که با نسخه شما سازگار است بسازد، راهنمای نسخه زایس را در وب سایت شرکت بررسی کنید.

Apple Vision Pro با مخاطبین

اگر از کنتاکت‌های نسخه‌ای تک‌بینایی و نرم استفاده می‌کنید، باید بتوانید آنها را برای محاسبات فضایی با Apple Vision Pro بپوشید . نیازی به دریچه های اپتیکال زایس نیست، اما اگر می خواهید هنگام استفاده از Vision Pro گزینه حذف مخاطبین خود را داشته باشید، می توانید آنها را سفارش دهید.

در حالی که لنزهای تماسی سخت به ندرت تجویز می شوند، استفاده از این نوع لنزها می تواند بر نحوه عملکرد سیستم ردیابی چشم ویژن پرو تأثیر بگذارد. این ممکن است استفاده از روش کنترل پیش فرض Apple Vision Pro را دشوار کند.

اپل دارای طرح‌های کنترلی جایگزین در تنظیمات دسترسی مانند Pointer Control و Head Pointer است که به شما امکان می‌دهد به جای استفاده از نگاه خود برای انتخاب از منوها و فعال کردن دکمه‌ها، با دست یا سر خود اشاره کنید.

Apple Vision Pro with contacts

اپل اکثر مشکلات بینایی را برطرف می کند
اکثر مردم می توانند از Apple Vision Pro حتی اگر عینک یا کنتاکت استفاده می کنند با استفاده از درج های اپتیکال زایس استفاده کنند. این یک هزینه اضافی از 99 تا 149 دلار در بالای Vision Pro 3500 دلاری است . با این حال، اگر به لنزهای اصلاحی نیاز دارید، دیدن نمایشگرهای Vision Pro به وضوح ارزش این هزینه را دارد.

اپل اشاره می کند که برخی از افراد ممکن است هنگام استفاده از Vision Pro دچار خستگی یا تاری چشم شوند. این می تواند به این معنی باشد که نسخه ای که به زایس دادید دیگر برای چشمان شما صحیح نیست.

تضاد تطبیق همگرایی (VAC) یک مشکل ذاتی حتی با بهترین هدست های واقعیت مجازی ، از جمله Apple Vision Pro است. اشیای مجازی ممکن است نزدیکتر یا دورتر به نظر برسند بدون اینکه در واقع نیازی به تغییر فوکوس از چشم شما باشد. تمرکز اینگونه نیست، بنابراین عدم تطابق ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد.

تنها راه حل برای VAC هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی مانند Vision Pro این است که از پوشیدن دستگاه استراحت کنید تا چشمان شما با دید طبیعی آرام شوند. این کمی شبیه بیماری حرکت است، زمانی که حواس ما با تجربه عادی ما در واقعیت مطابقت ندارد، باعث سردرگمی می شود.

در آینده، لنزهای هولوگرافیک، میدان نوری و چند کانونی که در حال حاضر توسط متا و دیگران در حال توسعه هستند، به حل این مشکل کمک خواهند کرد. در این میان، VR برای همه مناسب نخواهد بود و برخی از افراد باید مدت زمان صرف شده در واقعیت مجازی را محدود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا