تکنولوژی

روش اندازه گیری مانیتور کامپیوتر

یک مانیتور قدیمی دارید که اندازه آن را نمی دانید؟ اولین غریزه شما ممکن است گرفتن یک نوار اندازه گیری و گرفتن عرض آن باشد، اما این اندازه درست را به شما نمی دهد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را به درستی و بدون خراش دادن صفحه انجام دهید.

اندازه صفحه نمایش به صورت مورب اندازه گیری می شود

وقتی به مشخصات یک مانیتور نگاه می کنید، برجسته ترین ویژگی اندازه مورب آن است که معمولاً بر حسب اینچ نشان داده می شود. اندازه گیری اغلب در عنوان خود فهرست محصول است. برای مثال، این لیست آمازون را برای مانیتور بازی 24.5 اینچی Scepter E255B-FWD240 برای مثالی در دنیای واقعی بررسی کنید .

اندازه یا طول مورب اندازه گیری خط از یک گوشه صفحه به گوشه مقابل است. می‌توانید مورب را از هر گوشه‌ای اندازه بگیرید تا زمانی که مطمئن شوید که به گوشه مقابل بروید تا طول صحیح را بدست آورید.

شما نباید طول مورب را با عرض یا ارتفاع صفحه نمایش اشتباه بگیرید، زیرا اندازه گیری های جداگانه ای هستند. اگر با اندازه میز محدود کار می کنید، باید به آن ابعاد نیز توجه کافی داشته باشید، زیرا نمی توانید عرض یا ارتفاع را به تنهایی از طول مورب استنتاج کنید.

How to Measure Computer Monitor Size Correctly

نحوه اندازه گیری اندازه صفحه نمایش

مطمئن ترین و مسلماً سریع ترین راه برای دانستن اندازه صفحه نمایش مانیتور، بررسی برگه مشخصات مانیتور است. می‌توانید کادری که وارد شده را علامت بزنید یا نام مدل را به صورت آنلاین جستجو کنید.

اگر این یک گزینه نیست، می توانید به راحتی آن را با یک متر نوار استاندارد اندازه گیری کنید. من اکیداً توصیه می کنم از نوار اندازه گیری بدنه ساخته شده از پارچه استفاده کنید که هیچ قطعه فلزی روی آن نباشد، زیرا فلز به راحتی می تواند آثار و خراش های عمیقی را بر روی پوشش پلاستیکی صفحه نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید خط‌کش پلاستیکی را امتحان کنید، اما می‌تواند خراش‌هایی نیز به جا بگذارد، و احتمالاً آنقدر بلند نیستید که اندازه صفحه نمایش را در یک لحظه اندازه بگیرید.

هنگامی که متر نوار را به دست آوردید، آن را روی هر گوشه ای از صفحه نمایش بگذارید و آن را به سمت مانیتور بکشید. انتهای دیگر را به گوشه مقابل بکشید و اندازه گیری را بخوانید. مطمئن شوید که فقط گوشه های نمایشگر را اندازه بگیرید. حاشیه ها و نوارهای سیاه اطراف آن را نادیده بگیرید.

من از یک متریک اندازه گیری استفاده کردم و متوجه شدم که طول مورب نمایشگر من تقریباً 60.5 سانتی متر (23.8 اینچ) است که اندازه دقیق در برگه مشخصات AOC 24G2U من است .

یک روش جایگزین برای اندازه گیری طول مورب با کمک قضیه فیثاغورث است. درست است، کلاس‌های هندسه کلاس هشتم شما بالاخره شروع به ثمربخشی کردند. برای محاسبه طول مورب، عرض و ارتفاع مانیتور را اندازه بگیرید. جذر مجموع مربع های عرض (افقی) و ارتفاع (عمودی) را بگیرید. یا فقط می توانید عرض و ارتفاع را در یک ماشین حساب قضیه فیثاغورث تایپ کنید .

اگر به جای آن می خواهید سطح صفحه نمایش را اندازه بگیرید، عرض را در ارتفاع ضرب کنید و عددی که به دست می آورید مساحت کل سطح است. نمایشگری با سطح بزرگتر از نظر فنی برابر با صفحه نمایش بزرگتر است.

در مورد مانیتورهای منحنی چطور؟

شما مانیتورهای منحنی را به همان روشی اندازه گیری می کنید که یک مانیتور تخت را اندازه می گیرید. تنها تفاوت این است که باید منحنی را با قرار دادن متر نواری صاف روی سطح در نظر بگیرید. اگر به اندازه گیری های دقیق نیاز دارید، ممکن است بخواهید به جای آن برگه مشخصات مانیتور را بررسی کنید.

نسبت ابعاد و وضوح صفحه را فراموش نکنید

نسبت تصویر نسبت بین عرض و ارتفاع صفحه را به شما می گوید. به عنوان مثال، یک مانیتور با نسبت تصویر 16:9 نشان می دهد که به ازای هر 16 واحد عرض، 9 واحد ارتفاع وجود دارد. رزولوشن واقعی صفحه نمایش را به شما نمی گوید، بلکه بین عرض و ارتفاع است. نمایشگر 16:10 نشان دهنده مانیتوری با ارتفاع کمی بلندتر است. نمایشگرهای Ultrawide اغلب دارای نسبت تصویر 21:9 هستند.

وضوح صفحه نمایش به شما می گوید که چند پیکسل روی صفحه وجود دارد. همانند نسبت ابعاد، عدد اول به شما می گوید که چند پیکسل در عرض آن وجود دارد و عدد دوم مربوط به ارتفاع است. یک صفحه نمایش 1920x1080p دارای 1920 پیکسل افقی و 1080 پیکسل عمودی است که تعداد کل پیکسل ها کمی بیش از 2 میلیون پیکسل است.

به خاطر داشته باشید که اندازه نمایشگر درج شده در مشخصات محصول به صورت مورب اندازه گیری می شود. اگر می‌خواهید نمایشگر را اندازه بگیرید تا بفهمید روی میز شما قرار می‌گیرد یا خیر، ممکن است بخواهید عرض و ارتفاع را نیز بررسی کنید، زیرا طول مورب می‌تواند کمی گمراه‌کننده باشد، مخصوصاً با نمایشگرهای فوق عریض و منحنی. و اگر قصد خرید یک مانیتور جدید را دارید، لیستی از فاکتورهای دیگری وجود دارد که باید علاوه بر اندازه، نسبت تصویر و وضوح به آنها توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا