تکنولوژی

گوگل کروم بالاخره در رایانه های شخصی ARM ارائه شد

انتقال به CPU های ARM در سمت ویندوز حوض به اندازه انتقال خود اپل موفقیت آمیز نبوده است. در حالی که اپل موفق شد از همان ابتدا کارها را به خوبی اجرا کند، تا حدی به لطف عملکرد سازگاری شرکت Rosetta 2 بعداً، ویندوز با مشکل مواجه شد. بسیاری از برنامه‌های ویندوز هنوز فقط x86 هستند، و راه‌حل مایکروسافت برای ترجمه دستورالعمل‌های x86 به ARM به خوبی Rosetta 2 کار نمی‌کند. با این حال، اکنون کروم بالاخره به رایانه‌های ARM Windows می‌رسد.

Google Chrome Is Finally Native on ARM Windows PCs

گوگل کروم بی سر و صدا در ویندوز به حالت ARM تبدیل شده است، زیرا بیلدهای Canary برای کروم با طعمی که قبلاً دیده نشده بود win_arm64 ظاهر شده است. این بدان معناست که اگر یک رایانه شخصی ARM ویندوز دارید، مانند 5G Surface Pro 9 ، اکنون می‌توانید Chrome را روی آن نصب کنید، اگر می‌خواهید با ساخت‌های درجه قناری بازی کنید. پایگاه کد منبع باز مرورگر Chromium که کروم بر اساس آن ساخته شده است، برای مدتی روی ARM Windows کار می کند، و Microsoft Edge مبتنی بر Chromium سال ها در ARM Windows بومی بوده است، اما نه Google Chrome معمولی.

Google Chrome Is Finally Native on ARM Windows PCs

کروم تا به حال یک نگهدارنده قابل توجه برای ARM Windows بود، و مرورگر قبلاً به صورت ARM در Mac تبدیل شده بود، بنابراین واقعاً فقط زمان بود که این اتفاق در ویندوز نیز رخ دهد. کوالکام گفت که سال 2024 بالاخره سالی خواهد بود که لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزش خرید خواهند داشت ، و بین این و عرضه تراشه‌های لپ‌تاپ اسنپدراگون X خود کوالکام، مطمئناً به نظر می‌رسد که این موضوع ممکن است حقیقت داشته باشد.

Google Chrome Is Finally Native on ARM Windows PCs

شایان ذکر است که ویندوز کروم بومی ARM در حال حاضر فقط در شعبه قناری موجود است. این نسخه در حال حاضر در نسخه 123 است، که قرار است در 19 مارس برای کاربران Stable قرار گیرد، بنابراین تا حدود دو ماه دیگر، باید شاهد نسخه پایدار Chrome land برای کاربران پایدار ویندوز باشیم. در این بین می توانید با نسخه قناری بازی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اغلب اوقات ناپایدار است و باید منتظر خرابی ها و اشکالات زیادی باشید – به خصوص با توجه به اینکه این اولین ساختی است که به صورت عمومی برای یک پلتفرم کاملاً جدید منتشر شده است.

اگر می‌خواهید ساخت جدید Chrome را بررسی کنید، اکنون در وب‌سایت دانلود Chrome در دسترس است . فقط مراقب هشدار باشید، یا در غیر این صورت، برای اطمینان چند ماه صبر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا