تکنولوژی

میکروبلاگینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها راه های زیادی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در اینترنت وجود دارد. نوشتن پست های طولانی در وبلاگ شخصی شما تا حد زیادی مربوط به گذشته است و این به لطف چیزی به نام “میکروبلاگینگ” است. ممکن است این اصطلاح را ندانید، اما احتمال زیادی وجود دارد که قبلا میکروبلاگ کرده باشید. ما می توانیم آن را ثابت کنیم.

میکروبلاگینگ در مقابل وبلاگ نویسی

در حالی که درست است که اصطلاح “میکروبلاگینگ” بسیار رایج نیست، این مفهوم جدید نیست. در واقع، به نظر می رسد که این اصطلاح در حدود سال 2009 به اوج خود رسیده است. شما می توانید میکروبلاگینگ را ترکیبی بین وبلاگ های استاندارد طولانی مدت و ارسال پیام به دوستان خود در نظر بگیرید. شانس بسیار خوبی وجود دارد که شما بدون اینکه متوجه شوید “میکرو بلاگ” کرده اید.

اصطلاح میکروبلاگینگ به خودی خود آنچه را که هست نشان می دهد. در اصل، این راهی برای وبلاگ نویسی با پست های کوچک و پرتکرار است. به طور معمول، وبلاگ نویسی شامل نوشتن پست های طولانی با عنوان و بخش است، مشابه همین مقاله ای که در حال حاضر می خوانید. با این حال، ممکن است همیشه در مورد یک موضوع چیز زیادی برای گفتن نداشته باشید، جایی که میکروبلاگینگ وارد می شود.

به طور کلی، میکروبلاگینگ شکل بسیار معمولی وبلاگ نویسی است. نوشتن چند توییت در مورد افکار خود در مورد یک بازی فوتبال میکروبلاگینگ است. پست کردن در Tumblr درباره فیلمی که به تازگی تماشا کرده اید، میکروبلاگینگ است. اشتراک گذاری یک گالری از عکس های تعطیلات خود در اینستاگرام حتی می تواند میکروبلاگینگ در نظر گرفته شود.

میکروبلاگینگ اجتماعی است

اکثر مردم سایت های رسانه های اجتماعی را به عنوان “وبلاگ” تصور نمی کنند، اما اساساً این همان چیزی است که هستند. ما بیشتر وقت خود را صرف «فید» یا «خط زمانی» اصلی می‌کنیم، اما یک وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی عمدتاً مجموعه‌ای از صفحات پروفایل کاربر است و هر صفحه را می‌توان یک میکروبلاگ در نظر گرفت.

این یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین میکروبلاگینگ و وبلاگ نویسی است – جنبه اجتماعی. به‌طور سنتی، وبلاگ‌نویسی در وب‌سایت‌های متعلق به کاربر انجام می‌شود ، جایی که مقداری مانع بین نویسنده و خواننده وجود دارد. بخش نظرات تا حدودی تغییر کرده است، اما دلیلی وجود دارد که چرا افرادی که وبلاگ های سنتی دارند اغلب از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ نوشته های خود استفاده می کنند.

برای مثال توییتر و تامبلر دو پلتفرم میکروبلاگینگ محبوب هستند. هر بار که چیزی توییت می کنید، فالوورهای شما بلافاصله می توانند آن را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند. دریافت چنین مخاطبی برای پست های خود در یک وبلاگ سنتی بسیار دشوارتر است.

What is Microblogging?

پلتفرم های محبوب میکروبلاگینگ

بنابراین، میکروبلاگینگ به سادگی نوشتن پست های کوتاهی است که اغلب در وب سایت های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. احتمالاً در مورد بسیاری از محبوب‌ترین مکان‌هایی که مردم برای میکروبلاگینگ می‌روند شنیده‌اید، اما اجازه دهید به چند مورد از آنها اشاره کنیم.

وبلاگ Tumblr

Tumblr شاید واضح ترین پلتفرم میکروبلاگینگ در اینترنت باشد. برخی از افراد از آن برای وبلاگ نویسی طولانی مدت استفاده می کنند، اما اغلب برای میکروبلاگینگ استفاده می شود. می‌توانید پست‌های متنی بنویسید، تصاویر را به اشتراک بگذارید، و محتوای دیگران را مجدداً وبلاگ‌نویسی کنید تا دو سنت خود را اضافه کنید.

توییتر/X

توییتر مفهوم پست های کوتاه و مبتنی بر متن را رایج کرد. برای مدت طولانی، حتی نمی‌توانستید توییتی بیش از 140 کاراکتر بنویسید. این محدودیت از آن زمان به 280 کاراکتر افزایش یافته است و مردم اغلب توییت‌های متعددی را برای تشکیل «رشته‌های» طولانی‌تر به هم می‌چسبانند. با این حال، توییتر همیشه در مورد به اشتراک گذاری سریع افکار بدون تمام توشه اضافی یک وبلاگ سنتی بوده است.

What is Microblogging?

ماستودون

Mastodon دارای ویژگی های مشابه توییتر است ، اما یک پلت فرم “غیرمتمرکز” است . این بدان معناست که هیچ شرکتی وجود ندارد که Mastodon را به طور کلی اداره کند. در عوض، «سرورهای» مختلفی وجود دارند که «فدیورس» را تشکیل می‌دهند، و همگی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شما یک نمایه در سرور مورد علاقه خود ایجاد می کنید، و سپس می توانید هرکسی را که در fediverse نمایه ای نیز دارد دنبال کنید یا فالو کنید .

اینستاگرام

برخی از وبلاگ ها برای ژورنال عکس هستند و همین را می توان برای میکروبلاگینگ نیز گفت. اینستاگرام محبوب ترین پلتفرم برای اشتراک گذاری عکس است. به جای داشتن یک وبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس های خود، می توانید به سادگی آنها را به راحتی در اینستاگرام رها کنید.

در پایان روز، “میکروبلاگینگ” فقط یک کلمه فانتزی برای ارسال مطالب آنلاین است. وب سایت های رسانه های اجتماعی انجام این کار را بسیار ساده تر از گذشته کرده اند. اکنون، همه می توانند از طریق نمایه در هر یک از شبکه های اجتماعی مختلف، خانه کوچک خود را در اینترنت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا