تکنولوژی

رفع مشکل تاندربرد در رابطه با Outlook و Hotmail

مایکروسافت روند مجوز حساب برای پلتفرم های ایمیل خود را تغییر داده است. در نتیجه، مشتری Mozilla Thunderbird و سایر برنامه‌های ایمیل ممکن است برای ورود به آدرس‌های Outlook، Hotmail یا Live شما با مشکل مواجه شوند. کاربران آسیب‌دیده می‌توانند در زمانی که موزیلا به دنبال راه‌حل دائمی می‌گردد، چند قدم برای حل این مشکل بردارند.

این یک آشفتگی عجیب است. اساساً، آدرس‌های ایمیل متعلق به مایکروسافت دیگر از احراز هویت اولیه پشتیبانی نمی‌کنند . کلاینت های شخص ثالث مانند Thunderbird هنوز هم می توانند وارد سرویس های مایکروسافت شوند، اما فقط از طریق OAuth. این یک اقدام امنیتی خوب است – OAuth از «دیدن» اعتبارنامه ورود به سیستم مایکروسافت توسط کلاینت‌هایی مانند Thunderbird جلوگیری می‌کند – اما پیاده‌سازی OAuth جدید مایکروسافت Thunderbird را به عنوان یک سرویس گیرنده ایمیل دسک‌تاپ نمی‌شناسد.

موزیلا برای حل این مشکل کار می کند. احتمالاً Thunderbird به یک راه‌اندازی OAuth جدید با پشتیبانی پیشرفته MFA نیاز دارد. در این بین، کاربران Thunderbird باید مسیری را برای دریافت ایمیل از Outlook، Hotmail و Live Inbox های خود طی کنند. مراحل در یک پست پشتیبانی موزیلا و در چندین رشته Reddit مشخص شده است ، اما ما در اینجا به شما خلاصه آن را می‌دهیم.

Thunderbird Has a Problem With Outlook, Hotmail, and Live Email Addresses

بخش امنیت پیشرفته حساب مایکروسافت (Outlook، Hotmail یا Live) را باز کنید و تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید. پس از انجام این کار، بخش «گذرواژه‌های برنامه» را در صفحه امنیت پیشرفته مشاهده خواهید کرد. روی دکمه “ایجاد رمز عبور برنامه جدید” کلیک کنید. این یک رمز عبور برنامه جدید ایجاد می کند که نیازی به کپی-پیست کردن آن ندارید. در صورت تمایل صفحه وب را ببندید.

در مشتری Thunderbird، تنظیمات حساب را باز کنید و روی دکمه “Server Settings” در زیر آدرس ایمیل مایکروسافت خود کلیک کنید. روش احراز هویت را روی OAuth2 تنظیم کنید و روی «انجام شد» کلیک کنید. یک پاپ آپ Micorosft باید روی صفحه نمایش شما ظاهر شود—گذرواژه مایکروسافت خود را وارد کنید (برخلاف گذرواژه برنامه ای که ایجاد کرده اید)، و مایکروسافت از شما خواهد پرسید که آیا می خواهید به Thunderbird اجازه دسترسی به حساب خود را بدهید یا خیر. روی دکمه «پذیرفتن» کلیک کنید و Thunderbird به شما خواهد گفت که ورود ناموفق است. این را نادیده بگیرید و روی “انجام شد” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که برای تکمیل این فرآیند ممکن است لازم باشد ایمیل های آسیب دیده را حذف کرده و دوباره به Thunderbird اضافه کنید. این یک نوع شلوغی است.

متاسفانه این داستان با یک مشکل اضافی همراه است. چندین سرویس گیرنده ایمیل، از جمله Thunderbird و برنامه رسمی Outlook، نمی توانند با خدمات ایمیل مایکروسافت ارتباط برقرار کنند. ورود به سیستم با رمز عبور برنامه کار می کند، اما حساب به طور تصادفی قطع می شود. مایکروسافت در حال بررسی این موضوع است و به صراحت از Thunderbird در پست پشتیبانی خود نام برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا