تکنولوژی

بالاخره آمازون و iRobot با هم ادغام می شوند

iRobot بیشتر به خاطر سری روبات‌های جاروبرقی Roomba معروف است و در سال 2022، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد توسط آمازون خریداری شود. این معامله اکنون به دلیل نگرانی‌های ضدرقابتی تنظیم‌کننده‌ها (کاملا قابل درک) از بین رفته است.

آمازون و iRobot امروز اعلام کردند که این شرکت‌ها از قرارداد خرید خود که شامل خرید iRoomba به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار توسط آمازون می‌شد، منصرف شدند. این معامله برای اولین بار در سال 2022 اعلام شد و به آمازون جایگاه دیگری در بازار خانه های هوشمند می داد. آمازون در حال حاضر اسپیکرهای هوشمند Echo، سخت‌افزار استریم Fire TV و دوربین‌های هوشمند Ring را می‌فروشد و دستیار مجازی الکسا این شرکت در محصولات بی‌شماری دیگر برای خانه‌های هوشمند استفاده می‌شود.

این توافق هرگز از سوی تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا تأیید نشد ، زیرا نگران بودند که ادغام می‌تواند به «قیمت‌های بالاتر، کیفیت پایین‌تر و نوآوری کمتر برای مشتریان» منجر شود. این خرید می توانست منجر به تبلیغ آمازون دستگاه های iRobot نسبت به سایر محصولات رقیب در فروشگاه آنلاین آمازون شود، همانطور که این شرکت قبلاً با سایر مارک های سخت افزاری خود و محصولات Amazon Basics انجام می دهد. آمازون هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا برای کمک به اجرای توافق نداد. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز در حال بررسی این قرارداد بود ، اما بریتانیا قبلاً آن را تأیید کرده بود.

Amazon and iRobot Won't Merge After All

مشخص نیست که چگونه ترکیب Roomba ممکن است تحت آمازون تغییر کرده باشد. احتمالاً ادغام بیشتر با الکسا و سایر خدمات آمازون در کارت ها وجود داشت، یا محصولات iRobot می توانستند با تلاش های خود آمازون در ساخت روبات های خانگی ادغام شوند. Ring Always Home Cam، یک پهپاد کوچک پرنده برای ضبط ویدیو در هر نقطه از خانه، هنوز هم انتظار می رود در سال 2024 وارد بازار شود .

آمازون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “این نتیجه مشتریان را از نوآوری سریع‌تر و قیمت‌های رقابتی‌تر محروم می‌کند، که ما مطمئن هستیم زندگی آنها را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کرد. موانع نظارتی نامناسب و نامتناسب، کارآفرینان را دلسرد می‌کند، که باید بتوانند شاهد خرید باشند. به عنوان یکی از راه‌های موفقیت، و این به مصرف‌کنندگان و رقابت آسیب می‌زند – همان چیزهایی که تنظیم‌کننده‌ها می‌گویند سعی در محافظت از آنها دارند.» شاید اگر آمازون سابقه طولانی در شیوه‌های ضدرقابتی نداشت ، تنظیم‌کننده‌های دولتی این بار تمایل بیشتری به این شرکت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا