تکنولوژی

محفظه درایو TerraMaster ظرفیت HDD و سرعت SSD را باهم ترکیب می کند!

هارد دیسک ها کند هستند، اما SSD ها گران هستند. TerraMaster امیدوار است این مشکل را با محفظه درایو هیبریدی “اول صنعت” حل کند. D5 Hybrid که امروزه در دسترس است، می‌تواند یک جفت درایو SATA و سه درایو M.2 NVMe SSD را در خود جای دهد—این یک گزینه جالب برای کسانی است که به پشتیبان‌گیری روتین و دسترسی سریع به فایل‌های مهم نیاز دارند.

TerraMaster’s D5 Hybrid یک دستگاه NAS نیست. این یک راه حل ذخیره سازی مستقیم است، به این معنی که مستقیماً به رایانه شما وصل می شود. اگر به چندین درایو خارجی نیاز دارید ، محفظه ای مانند D5 Hybrid معمولا بهترین گزینه است، زیرا روی یک کابل USB کار می کند و برخی از ویژگی های مدیریت خودکار داده را ارائه می دهد.

TerraMaster's New Drive Enclosure Combines HDD Capacity and SSD Speed

شما می توانید تعداد زیادی محفظه درایوهای عمومی را در آمازون پیدا کنید. اما D5 Hybrid قابل توجه است زیرا فضای ذخیره سازی SATA و M.2 NVMe را ترکیب می کند. دو محفظه درایو SATA که هارد دیسک های شما را در خود جای می دهند، برای پشتیبان گیری از رایانه و سایر فایل هایی که به ندرت به آنها دسترسی دارید در نظر گرفته شده است. داده هایی که نیاز به دسترسی بیشتر دارند، مانند دارایی های بازی های ویدیویی یا کتابخانه های صوتی بزرگ، می توانند در سه درایو M.2 NVMe سریع ذخیره شوند.

شما می توانید دو جایگاه درایو SATA را با افزونگی RAID 1 پیکربندی کنید . هنگامی که تحت RAID 1 جمع می شوند، درایوها محتوای یکدیگر را منعکس می کنند، به این معنی که وقتی یک درایو از کار می افتد، هیچ داده ای را از دست نخواهید داد. همچنین اگر سرعت یا ظرفیت را به افزونگی داده ترجیح می دهید، می توانید از میان پیکربندی های RAID 0، Single Disk یا JBOD انتخاب کنید. محفظه های درایو M.2 NVMe روی یک پیکربندی Single Disk قفل شده اند.

انتقال داده با سرعت بالا از طریق اتصال USB 3.2 Gen2 تسهیل می شود که حداکثر پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. TerraMaster حداکثر سرعت انتقال 980 مگابایت در ثانیه را برای درایوهای M.2 NVMe وعده می دهد و اگر از پیکربندی RAID 0 استفاده می کنید، می توانید تا 521 مگابایت بر ثانیه به هارد دیسک های خود دسترسی داشته باشید. جایگزینی هارد دیسک ها به جای هاردهای SSD SATA سرعت انتقال 960 مگابایت بر ثانیه را در RAID 0 به شما می دهد.

TerraMaster's New Drive Enclosure Combines HDD Capacity and SSD Speed

TerraMaster همچنین نرم افزار TPC Backupper خود را برای پشتیبان گیری خودکار رایانه ارائه می دهد، اما این نرم افزار فقط روی ویندوز کار می کند و در واقع برای عملکرد D5 Hybrid مورد نیاز نیست. اگر از macOS یا لینوکس استفاده می‌کنید، فقط باید از یک برنامه دیگر برای پشتیبان‌گیری خودکار استفاده کنید، مانند Time Machine Apple .

 

این رویکرد “هیبرید” برای ذخیره سازی داده های سرد و گرم بسیار قانع کننده است، به ویژه برای افراد خلاق و حرفه ای. با این حال، اگر به پنج درایو یا 68 ترابایت حافظه خارجی نیاز ندارید، یک محفظه درایو ارزان‌تر کار را انجام می‌دهد. کسانی که فقط به هارد دیسک‌ها اهمیت می‌دهند باید به محفظه‌های RAID نگاه کنند ، که ذخیره‌سازی طولانی‌مدت و افزونگی داده را تسهیل می‌کند.

 

می توانید محفظه TerraMaster D5 Hybrid را امروز در آمازون و نیوگ خریداری کنید . قیمت آن 219 دلار است. توجه داشته باشید که این محصول بدون دیسک عرضه می شود—شما باید درایوها را جداگانه خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا