تکنولوژی

پروژکتور جدید 4K ال جی رونمایی شد

اگر به یک پروژکتور قابل حمل نیاز دارید که به عنوان یک نمایشگر عمل کند، LG شما را تحت پوشش قرار می دهد. LG CineBeam Qube جدید تنها 3.28 پوند وزن دارد و به نظر می رسد که از عصر فضا آمده است، با این حال می تواند یک تصویر 4K 120 اینچی با بهبود HDR10 به نمایش بگذارد.

این یک پیشنهاد بسیار جالب از LG است. پروژکتورهای قابل حمل 4K معمولاً بسیار حجیم‌تر از آنچه که باید باشند، هستند ، اما وزن CineBeam Qube کمتر از یک بطری نوشابه دو لیتری است و فقط 5.3 اینچ قد دارد. همچنین دارای یک دسته حمل 360 درجه یکپارچه است – چیزی که سایر پروژکتورهای قابل حمل فاقد آن هستند.

سبک یکی دیگر از نکات فروش است. ال‌جی این پروژکتور را یک «لوازم جانبی داخلی» با «زیبایی مینیمالیستی چشم‌نواز» می‌نامد و من نیز با آن موافقم. مدل CineBeam Qube شبیه یک دوربین Brownie با فاصله است. این ترکیب خوبی از استعداد یکپارچهسازی با سیستمعامل و زرق و برق مدرن است. گفته شد، نمای بیرونی پروژکتور (که به نظر آلومینیومی است) ممکن است اثر انگشت و فرورفتگی را به خود جلب کند. همچنین می خواهم به این نکته اشاره کنم که ال جی کابل برق را از عکس های خود حذف کرده است.

LG's New 4K Projector

به هر حال، کیفیت تصویر CineBeam Qube بسیار معجزه آسا به نظر می رسد. XGIMI Halo+ با اندازه مشابه با وضوح 1080p خروجی می‌دهد، اما CineBeam Qube می‌تواند یک تصویر 4K را پخش کند. این نسبت پرتابی 1.2 دارد که برای استفاده در فضای داخلی بسیار راحت است (فاصله 12 فوتی اندازه 120 اینچی را برای شما به ارمغان می آورد). و ال‌جی قول داده است که فناوری پروژکتور لیزری آن به نسبت کنتراست 450000:1 با پوشش 154% DCI-P3 دست خواهد یافت.

تنها نقطه ضعف اصلی امتیاز 500 ANSI لومن است. این پروژکتور برای استفاده در روز به اندازه کافی روشن نیست و در واقع از XGIMI Halo+ فوق کم نورتر است. همچنین ممکن است با استفاده در فضای باز شبانه، حداقل در مناطقی با آلودگی نوری زیاد، مشکل داشته باشد. البته، CineBeam Qube بسیار سبک است و دارای ویژگی کیستون خودکار است، بنابراین اگر با روشنایی مشکل دارید، می‌توانید آن را نزدیک‌تر به دیوار یا صفحه نمایش خود قرار دهید. فاصله پرتاب کوتاه‌تر، تصویری کوچک‌تر و روشن‌تر به شما می‌دهد.

متأسفانه، ال‌جی تمام مشخصات CineBeam Qube را فاش نکرده است. می دانیم که این پروژکتور از HDMI eARC پشتیبانی می کند، اما نمی دانیم که چند پورت ویدئو دارد. پروژکتور بر روی نرم افزار تلویزیون هوشمند webOS ال جی اجرا می شود، اما اتصال Chromecast و AirPlay 2 تایید نشده است. قیمت گذاری نیز معمایی است، اگرچه LG CineBeam PU700R با مشخصات مشابه با قیمت 1500 دلار به فروش می رسد.

 

LG CineBeam Qube در نمایشگاه CES 2024 که از 9 ژانویه آغاز می شود، به درستی معرفی خواهد شد. هنگامی که این پروژکتور را شخصاً در طبقه نمایشگاه می بینیم، باید بیشتر در مورد آن بیاموزیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا