تکنولوژی

نسخه جدید Wear OS در دست توسعه است

اندروید 14 اکتبر گذشته برای گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل منتشر شد و ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ای را به دنیای دستگاه‌های تلفن همراه ارائه کرد. با این حال، سیستم عامل Wear OS، سیستم عامل گوگل که برای ساعت‌های هوشمند و سایر پوشیدنی‌ها طراحی شده، علی‌رغم اینکه تنها سه ماه پیش به بازار آمد، همچنان بر اساس نسخه اندروید 13 است.

اما اگر شایعات اخیر 9to5Google مبتنی بر حقایق محکم باشد، Wear OS به‌زودی به آخرین نسخه پایدار اندروید ارتقا خواهد یافت. این نشریه ظاهراً اطلاعات محرمانه‌ای را در مورد آنچه سامسونگ و گوگل برای بازار پوشیدنی‌ها تدارک می‌بینند، دیده است، با شرکت سابق فعالانه برای پشتیبانی از اندروید 14 در سیستم روی تراشه Exynos 5535.

Exynos 5535 جدیدترین پردازنده سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی است و انتظار می‌رود قدرت ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 7 را تامین کند. 9to5Google بیان کرد که در «مکان‌های متعدد»، بیلد اندروید 14 که برای کارکرد صحیح در گلکسی واچ 7 سفارشی شده است، «Wear OS 5» نامیده می‌شود. جدیدترین نسخه Wear OS موجود در دستگاه های مصرف کننده Wear OS 4 است.

نسخه جدید Wear OS در دست توسعه است

اگر این شایعات تایید شوند، ارتقای Wear OS 5 نشان دهنده پیشرفت جدیدی در چرخه انتشار سنتی پلتفرم مبتنی بر اندروید است. نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل Wear به دلیل نادیده گرفتن نسخه‌های اندروید، از اندروید 9 به اندروید 11 و در نهایت به اندروید 13 با نسخه فعلی Wear OS 4 معروف هستند.

با توجه به اینکه Wear OS 5 از کد پایه اندروید 14 استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد گوگل بر روی ارائه دستگاه‌های پوشیدنی با چرخه ارتقا سالانه یکسانی که قبلاً برای تلفن‌های هوشمند اتخاذ شده است، متمرکز است. برنامه سالانه جدید روی Android TV نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا نسخه بتای Android TV 14 از تابستان گذشته برای دانلود در دسترس بوده است.

ارتقاء Wear OS 4 بهینه‌سازی‌های قدرت جدیدی را به همراه داشت تا برنامه‌ها تا حد امکان روان و کارآمد بر روی گجت‌های پوشیدنی اجرا شوند، طراحی رابط «Material You» و روش‌های جدیدی برای توسعه برنامه‌های مخصوص پوشیدنی‌ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا