تکنولوژیشبکه های اجتماعی

Plex با یک کیفیت پخش جدید

پخش از راه دور Plex اکنون به صورت پیش‌فرض دارای نرخ بیت ۱۲ مگابیت بر ثانیه و وضوح ۱۰۸۰p است که از ۴ مگابیت بر ثانیه پیش‌فرض ۷۲۰p بالاتر است. این امر کیفیت پخش از راه دور را برای کاربران Plex از راه دور که برای تنظیم تنظیمات خود وقت نمی گذارند بهبود می بخشد و در برخی شرایط از رمزگذاری غیر ضروری جلوگیری می کند. با این حال، این به‌روزرسانی یکی از بزرگترین مشکلات Plex را برجسته می‌کند – کیفیت پخش از راه دور پیش‌فرض یک تنظیمات سمت سرور نیست، بنابراین صاحبان سرور به دستور خانواده و دوستان خود واگذار می‌شوند.

این موضوع ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. بیایید وانمود کنیم که یکسری فیلم 4K روی سرور Plex خود دارید. وقتی یکی از دوستان یا اعضای خانواده سعی می کند یکی از این فیلم های 4K (از خارج از خانه شما) را پخش کند، به کیفیت پخش از راه دور پیش فرض (اکنون 12 مگابیت در ثانیه 1080p) رمزگذاری می شود. بنابراین، نه تنها فیلم مزخرف‌تر از آنچه که تصور می‌شود به نظر می‌رسد، بلکه عملکرد سرور شما به‌طور موقت با فرآیند رمزگذاری کند می‌شود. اگر چندین ترانکد به طور همزمان اتفاق بیفتد، همه با مشکل استریم از سرور شما مواجه خواهند شد. (البته، فیلم های 1080p به ندرت باید رمزگذاری را با این تنظیمات پیش فرض به روز شده تجربه کنند.)

Plex Has a New Default Streaming Quality, but It’s Not Enough

اما دوستان و خانواده شما می توانند کیفیت پخش از راه دور خود را به “مستقیم” تغییر دهند. با فعال بودن این تنظیم، رمزگذاری تنها زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه مشتری (تلفن، تلویزیون هوشمند و غیره) نتواند یک فایل رسانه را پخش کند (به دلیل اتصال اینترنت کند یا ناسازگاری فایل). مشکل اینجاست؛ دارندگان جداکننده باید به همه بگویند که این تنظیمات را تغییر دهند. اگر کسی تصمیم بگیرد که گوش ندهد (یا فقط این چیزها را متوجه نشود)، ناخواسته هر فایلی را که از کیفیت پخش از راه دور پیش‌فرض Plex فراتر می‌رود، رمزگذاری می‌کند.

برخی از صاحبان سرورها نسخه‌های با کیفیت و با کیفیت پایین همه فیلم‌ها را حفظ می‌کنند تا سعی کنند این مشکل را حل کنند—راه‌حل خوبی برای برخی، اما درد گردن برای برخی دیگر. در واقع، Plex باید کیفیت پخش از راه دور پیش فرض را به تنظیمات سمت سرور تبدیل کند. (بله، یک تنظیم سمت سرور وجود دارد که کیفیت پخش از راه دور را محدود می کند . باید تنظیمی وجود داشته باشد که کیفیت پیش فرض را برای دستگاه های سرویس گیرنده تنظیم کند.)

 

استدلال هایی علیه این عملکرد وجود دارد. برای مثال، کسانی که نگران سقف داده‌های اینترنتی خود هستند، ممکن است ترجیح دهند فیلم‌ها را به کیفیت پایین‌تر تبدیل کنند. اما Plex می تواند با ارائه تنظیمات به صاحبان سرور و مشتریان، مشکل را کاهش دهد .

 

باز هم، این یک به روز رسانی مفید است. Plex در حال بهبود واقعی و قابل توجهی در خدمات خود است. اما برای بسیاری از صاحبان سرور، این فقط یک Band-Aid است که نمی تواند مشکل بزرگتری را حل کند. توجه داشته باشید که کیفیت پخش از راه دور پیش‌فرض جدید به به‌روزرسانی برنامه نیاز دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا همه کاربران با رفتار جدید مواجه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا