تکنولوژی

نورالینک اولین تراشه مغزی را در انسان قرار داد

به گفته ایلان ماسک، اولین بیمار انسانی ایمپلنت مغزی نورالینک دریافت کرده است. این روش ظاهرا موفقیت آمیز بود و ماسک گفت که فرد یک روز پس از جراحی در حال استراحت بوده و حال آن رو به بهبودی است.

نورالینک، که هدف آن ایجاد رابط‌های مغز و کامپیوتر (BCI) است، پس از دریافت چراغ سبز از FDA، پاییز گذشته شروع به استخدام بیماران انسانی برای اولین آزمایش بالینی خود کرد. در آن زمان، Neuralink گفت که افرادی که به دلیل آسیب نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) به کوادری پلژی مبتلا هستند ممکن است واجد شرایط این مطالعه باشند. این شرکت در بیانیه‌ای نوشت:

“هدف اولیه BCI ما این است که به افراد توانایی کنترل مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر را تنها با استفاده از افکارشان بدهیم.”

نورالینک اولین تراشه مغزی را در انسان قرار داد

ماسک هیچ جزئیات دیگری در مورد روند یا وضعیت محاکمه به اشتراک نگذاشت. او گفت که:

“نتایج اولیه نشان می‌دهد که تشخیص خوشه نورون امیدوار کننده است.”

کاشت موفقیت‌آمیز دستگاه آن در یک بیمار انسانی نقطه عطف بزرگی برای این شرکت خواهد بود، که ماسک ادعا می‌کند روزی می‌تواند مردم را قادر به تجربه واقعیت‌های متناوب کند. این شرکت همچنین با تحقیقات فدرال به اتهام نقض قوانین رفاه حیوانات روبه‌رو است.

Neuralink یک شرکت فناوری عصبی است که توسط ایلان ماسک در سال 2016 تأسیس شد. این شرکت در حال توسعه رابط‌های مغز و رایانه (BCI) است که به افراد امکان می‌دهد با رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها با ذهن خود ارتباط برقرار کنند.

اولین محصول Neuralink است. Link یک رابط مغز و رایانه است که به صورت جراحی در مغز کاشته می‌شود. این دستگاه از 1024 الکترود برای ضبط فعالیت الکتریکی نورون‌ها استفاده می‌کند. داده‌های ضبط‌شده سپس از طریق یک فرستنده بی‌سیم به یک کامپیوتر خارجی ارسال می‌شوند. انتظار رفته بزودی آزمایش‌های بیشتری توسط این شرکت صورت گیرد و تا در نتیجه به استفاده عمومی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا