تکنولوژی

اسپاتیفای سیاست های جدید فروشگاه اپ اپل در اروپا را اخاذی دانست

مدیرعامل اسپاتیفای دنیل EK در یک پست X پاسخ اپل به DMA را به عنوان یک «کلاس استاد در تحریف» توصیف کرد و سازنده آیفون را متهم کرد که به جای پیروی از مقررات جدید، «وضعیت را پیچ و تاب داده» تا به نتیجه نهایی خود برسد.

در نامه او همچنین ادعا کرد که سیاست‌های جدید اپل می‌تواند منجر به هزینه‌های فوق‌العاده بالایی برای توسعه‌دهندگان شود و حتی اپلیکیشن‌های رایگان با حداقل درآمد ممکن است با هزینه‌های هنگفتی مواجه شوند، اگر تعداد کاربران زیادی در اتحادیه اروپا داشته باشند.

Ek همچنین گفت که این هزینه‌ها حتی می‌تواند برای اپلیکیشن‌های دارای درآمد خوب مانند Spotify دردسر ایجاد کند. به گفته وی، سرویس پخش موسیقی سوئدی حدود 100 میلیون کاربر اتحادیه اروپا در دستگاه‌های اپل دارد که می‌تواند هزینه‌های جدید اپل را در دراز مدت برای این شرکت “غیرقابل تحمل” کند. Ek معتقد است که هزینه‌های جدید به طور بالقوه می‌تواند هزینه‌های جذب مشتری Spotify را ده برابر افزایش دهد، زیرا باید برای هر نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن به اپل پرداخت کند، حتی برای افرادی که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنند.

اسپاتیفای سیاست های جدید فروشگاه اپ اپل در اروپا را اخاذی دانست

ادعاهای Ek تنها چند روز پس از آن مطرح شد که اپل تغییرات زیادی را در سیاست‌های فروشگاه App خود اعلام کرد، ظاهراً برای پیروی از DMA در اتحادیه اروپا. به عنوان بخشی از این تغییرات، اپل یک «هزینه فناوری اصلی» بحث برانگیز سالانه 0.50 یورو برای هر نصب برنامه بیش از آستانه 1 میلیون، صرف نظر از اینکه از طریق اپ استور یا بازار شخص ثالث توزیع می‌شود، معرفی کرد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان برای استفاده از سرویس پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل باید 3 درصد هزینه پردازش پرداخت بپردازند.

سیاست‌های جدید اپل مورد انتقاد اقشار مختلف قرار گرفته است و بسیاری از توسعه‌دهندگان نگرانی‌های خود را در مورد اینکه چگونه ممکن است بر قیمت نهایی خود تأثیر بگذارند، ابراز کرده‌اند. تیم سوئینی، مدیر عامل اپیک گیمز، سیاست‌های جدید اپ استور را نیز مورد انتقاد قرار داد و آنها را «تطابق بدخواهانه» نامید. او همچنین «هزینه‌های ناخواسته» جدیدی را که می‌تواند به توسعه‌دهندگان، بزرگ و کوچک آسیب برساند، مورد تمسخر قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا