تکنولوژی

روتر وای فای 6 استارلینک در دست ساخت است

به دنبال اعلام نوآورانه «برج تلفن همراه در فضا»، Starlink ایلان ماسک اکنون روی چیزی پایه‌دارتر کار می‌کند. در حالی که این شرکت تخصص خود را در ارتباطات ماهواره‌ای و اتصال به اینترنت دارد، ممکن است به‌زودی روتر جدید WiFi 6 را معرفی کند.

استارلینک اسپیس ایکس ظاهرا در حال کار بر روی یک روتر جدید WiFi 6 است که در پایگاه داده IMDA و FCC مشاهده شد. گواهی IMDA نشان داد که دارای شماره مدل UTR-232 بوده و به عنوان یک دستگاه WLAN کم مصرف در فهرست قرار گرفته است. از سوی دیگر، لیست FCC تأیید کرد که از همان باندهای بی سیم مانند سایر روترهای WiFi 6 استفاده می‌کند.

همچنین اضافه می‌کند که روتر آینده دارای دو پورت LAN داخلی است و دو آداپتور برق به نام‌های UTP-231L و UTP-232C را در خود جای خواهد داد. روتر UTR-232 Wi-Fi 6 احتمالاً نسخه نهایی روتر UTR-231 Wi-Fi 6 است که یک روتر مش نسل 3 محسوب می‌شود. برای یادآوری، انتظار می‌رود UTR-231 یک وسیله جانبی برای مشتریان فعلی Starlink باشد تا ارتباط خود را با پوشش Starlink تقویت کند.

روتر وای فای 6 استارلینک در دست ساخت است

در گذشته، ظرف Starlink با روترهای وای فای Gen 1 و Gen 2 همراه بود که فقط از استاندارد WiFi 5 پشتیبانی می‌کردند. روتر مش نسل 3 آینده که از WiFi 6 پشتیبانی می‌کند به این معنی است که کاربران می‌توانند انتظار سرعت پهنای باند بسیار بالاتری داشته باشند. جدای از این، کاربران همچنین به سرعت پهنای باند سریع‌تر، بهره‌وری انرژی بهبود یافته در دستگاه‌های تلفن همراه و ازدحام پهنای باند کمتر دسترسی پیدا می‌کنند. این تمام اطلاعاتی است که ما در حال حاضر داریم، بنابراین برای جزئیات بیشتر منتظر بمانید.

استارلینک در تلاش بوده اینترنت را دردسترس همه افراد قرار دهد. بنابراین صدها ماهواره را به فضا پرتاب کرده تا افراد از طریق روتر این شرکت به آن دسترسی داشته و سرعت اینترنت قابل توجهی هم دارد. باید منتظر معرفی این روتر وای فای 6 بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا