تکنولوژی

ویندوز 12 روی چیپ کوالکام آزمایش شد

طی یک رویداد اکتبر، کوالکام Snapdragon X Elite را معرفی کرد و اظهار داشت که پلتفرم محاسباتی جدید آن «هوشمندترین»، قدرتمندترین و کارآمدترین پردازنده ساخته شده برای ویندوز خواهد بود.

در ماه دسامبر، کوالکام اعلام کرد که تراشه Arm آن سریع‌تر از M3 اپل است و قابلیت‌های شتاب هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که بهره‌وری، خلاقیت و جریان‌های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

Windows Latest اشاره می‌کند که ارائه Qualcomm شامل آنچه می‌تواند آشکارترین اشاره به به‌روزرسانی آینده اکوسیستم ویندوز باشد که تاکنون کشف شده است. سازنده تراشه‌های بی‌سابقه یک «سیستم‌عامل ویندوز» نامشخص را ذکر کرده است که روی طراحی مرجع لپ‌تاپ Qualcomm نصب شده که برای آزمایش عملکرد Snapdragon X Elite استفاده می‌شود.

این شرکت تراشه جدید Arm و سیستم عامل ویندوز عمومی را در مقابل دو لپ‌تاپ x86 سامسونگ بر اساس پردازنده‌های 12 هسته‌ای i7-1360P و پردازنده‌های 10 هسته‌ای i7-1355U اینتل که ویندوز 11 دارند، محک زده است. ویندوز 11 به این احتمال اشاره می‌کند که کوالکام از نسخه پیش از انتشار ویندوز 12 استفاده می‌کرده است.

ویندوز 12 روی چیپ کوالکام آزمایش شد

شایعات حاکی از آن بوده که ویندوز 12، با قابلیت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی، از جمله Copilot بهبودیافته، ممکن است تا اواسط سال 2024 وارد بازار شود. اگر درست باشد، داشتن یک نسخه فعال کوالکام برای آزمایش در ماه اکتبر چندان دور از ذهن نیست.

طراحی رابط آن مشابه ویندوز 11 خواهد بود، با چند تغییر منحصر به فرد، برای مثال یک نوار وظیفه شناور. ویجت‌های دسکتاپ نیز ممکن است بازگردند زیرا مایکروسافت باید به کاربران رایانه شخصی یادآوری کند که تجربه ویندوز ویستا در دهه 2000 چقدر عالی بود.

یک سیستم عامل به شدت متمرکز بر هوش مصنوعی از واحدهای منطقی شتاب دهنده اختصاصی هوش مصنوعی سود زیادی خواهد برد. اینتل آخرین تراشه‌های x86 خود را برای برنامه‌ها و بارهای کاری مرتبط با هوش مصنوعی بهینه‌سازی کرده است، در حالی که تراشه‌های Arm می‌توانند تجربه کاربری بهتری را به لطف بهره‌وری انرژی سنتی خود ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا