تکنولوژی
موضوعات داغ

6 محدودیت Apple Vision Pro که ممکن است شمارا از خرید آن منصرف کند

اولین عکس اپل از یک هدست واقعیت ترکیبی هیجان انگیز است، اما هیاهو کور نشوید. در اینجا برخی از معاملات بالقوه وجود دارد که ممکن است شما را در مورد کاهش پول زیاد در Vision Pro دو بار فکر کند.

عمر باتری محدود

Apple Vision Pro دارای یک بسته باتری قابل جدا شدن است که می توانید آن را در جیب خود قرار دهید یا به کمر خود بچسبانید و وزن کلی هدست را کاهش دهید. با توجه به اعداد اپل، این کار آب کافی برای دو ساعت استفاده عمومی یا دو ساعت و نیم ویدیو را فراهم می کند. این برای تماشای نمایش های سینمایی ارباب حلقه ها کافی نیست ، چه رسد به برش های طولانی.

در واقع، این تنها زمانی مشکل ساز خواهد شد که از پریز برق دور باشید. می‌توانید با استفاده از آداپتور USB-C 30 واتی شارژ و بازی کنید، اگرچه ممکن است بخواهید روی یک کابل 10 فوتی (3 متری) طولانی‌تر سرمایه‌گذاری کنید، زیرا اپل فقط یک کابل 5 فوتی (1.5 متری) را در جعبه عرضه می‌کند.

6 Apple Vision Pro Limitations That Might Be Deal-Breakers

اگر امیدوار بودید از Vision Pro خود برای تماشای فیلم یا انجام کار در حین پرواز استفاده کنید (طبق بازاریابی اپل برای هدست)، بهتر است امیدوار باشید که یک پریز برق زیر صندلی خود داشته باشید. باتری های Extra Vision Pro در دسترس هستند، اما هر کدام 199 دلار برای شما کار می کنند.

بدتر از آن، حتی اگر چندین باتری داشته باشید، نمی‌توانید بین باتری‌ها تعویض کنید، به این معنی که هر بار که بسته‌های برق را عوض می‌کنید، باید Vision Pro را خاموش و روشن کنید.

 

بدون تنظیمات مانیتور مجازی چندگانه برای کاربران مک

آیا امیدوارید که تنظیمات مک موجود خود را با Vision Pro جایگزین کنید؟ یه خبر بد داریم هدست نسل اول اپل تنها قادر است صفحه نمایش مک موجود شما را با وضوح 4K بازتاب دهد. این بدان معناست که هیچ راه اندازی مانیتور چندگانه مجازی وجود ندارد، که به نظر یک فرصت از دست رفته است.

 

این به دلیل محدودیت‌های پهنای باند است، زیرا Vision Pro برای پر کردن شکاف بین رایانه و هدست به AirPlay 2 متکی است. به سادگی پهنای باند کافی برای نمایش بیش از یک صفحه در یک زمان یا بیشتر از وضوح 4K وجود ندارد.

شاید در ویرایش های آینده این چیزی باشد که اپل بر آن غلبه خواهد کرد. به نظر می‌رسد که بهترین حالت استفاده برای یک هدست واقعیت ترکیبی است، و توانایی جایگزینی یا گسترش تنظیمات موجود می‌تواند به توجیه قیمت تند 3499 دلار کمک کند. تصور کنید که یک مک بوک ساده را به یک ایستگاه بهره وری با سه مانیتور تبدیل کنید بدون اینکه هیچ فضای واقعی را قربانی کنید.

شایان ذکر است که این هدست سیستم عامل خاص خود را دارد، بنابراین پیشگامان اختصاصی Vision Pro احتمالاً می توانند این محدودیت را برطرف کنند. صفحه نمایش مجازی خود را برای برنامه های Mac که در جای دیگر وجود ندارند نگه دارید، سپس از visionOS برای Safari، Notes و برنامه های مشابه استفاده کنید.

6 Apple Vision Pro Limitations That Might Be Deal-Breakers

ممکن است به لنزهای نسخه ای نیاز داشته باشید

Apple Vision Pro با کمترین هزینه و بیشتر با عینک یا لنزهای تماسی سخت کار نمی کند (لنزهای تماسی نرم و یکبار مصرف خوب هستند). انعکاس این وسایل کمکی اصلاحی مانع از عملکرد صحیح ویژگی تشخیص مردمک چشم در Vision Pro می شود، که این روشی است که شما در رابط پیمایش می کنید.

 

خبر خوب این است که اپل لنزهای ZEISS را به فروش می‌رساند که به شما امکان می‌دهد از Vision Pro بدون عینک استفاده کنید. برای کسانی که از کنتاکت های سخت استفاده می کنند، این بدان معناست که هر بار که می خواهید از Vision Pro استفاده کنید، باید لنزهای تماسی خود را بردارید.

 

هزینه لنزهای “فاصله” 149 دلار است، در حالی که لنزهای “خواندن” که به شما امکان می دهند چیزها را از نزدیک ببینید، 99 دلار قیمت دارند. شما نمی توانید اینها را از محل خرده فروشی اپل خریداری کنید. شما باید آنها را از وب سایت اپل سفارش دهید. اگر نسخه شما تغییر کرد، باید یک جفت لنز جدید سفارش دهید.

وزن ممکن است استفاده شما را محدود کند

یکی از نکات مهم در میان کسانی که دسترسی زودهنگام به ویژن پرو داده شد، وزن دستگاه بود. این یک تکه سنگین آلومینیوم و شیشه است که روی صورت خود می پوشید. این کار خوبی است که اپل یک بسته باتری جداگانه را انتخاب کرد.

6 Apple Vision Pro Limitations That Might Be Deal-Breakers

با توجه به مشخصات فنی اپل، ویژن پرو 21.2 تا 22.9 اونس (600 تا 650 گرم) وزن دارد. بیشتر وزن در قسمت جلوی صورت شما قرار دارد، احساسی که اگر از هدست های واقعیت مجازی حجیم تر مانند Oculus Rift یا Valve Index استفاده کرده باشید، احتمالاً با آن آشنا خواهید شد.

بسیاری از پیشرفت‌های مورد بحث در فضای VR مربوط به هدست‌های کوچک و سبک وزنی مانند HTC Vive Flow و Bigscreen Beyond بوده است . طراحی بی‌سیم و بدون کنترل اپل به این معنی است که Vision Pro یک واحد مستقل است و تمام سنسورها و سخت‌افزارهای لازم را در آن نصب می‌کند. متأسفانه، همه آن کیت به وزن اضافه می کند.

ممکن است متوجه شوید که به‌جای استفاده از هدست به‌عنوان یک ابزار بهره‌وری تمام روز در دفتر، فقط یک ساعت در هر زمان از هدست استفاده می‌کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که به مرور زمان به آن عادت کنید. بهترین راه برای تصمیم گیری آگاهانه این است که قبل از خرید، با رزرو نسخه نمایشی در محل خرده فروشی اپل در نزدیکی خود، امتحان کنید.

 

اکوسیستم اپلیکیشن در مراحل ابتدایی خود است

Vision Pro یک iPhone، یا iPad یا Mac نیست. این یک پلت فرم کاملاً جدید “محاسبات فضایی” است که سیستم عامل خود را به نام visionOS اجرا می کند. از آنجایی که این نرم افزار جدید است، یک دوره “شکست در” برای نرم افزار وجود خواهد داشت. اگرچه قطعات اصلی اپل مانند سافاری، یادداشت‌ها، عکس‌ها و سایر موارد وجود خواهند داشت، پشتیبانی قوی شخص ثالث زمان می‌برد.

اپل این را درک می کند، از این رو در مقایسه با سایر محصولات این شرکت، زمان عرضه به طور غیرعادی طولانی است. در واقع، به نظر می‌رسد که اپل در هنگام راه‌اندازی، به قدری نگران اضافه کردن چندگانه به Vision Pro نیست که حتی به شما اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها را در صفحه اصلی مرتب کنید و آنها را به ترتیب حروف الفبا محدود کنید.

علی‌رغم تلاش‌های این شرکت برای توسعه‌دهندگان، Vision Pro یک محصول خاص است. بسیاری از توسعه دهندگان برنامه به سادگی در ابتدا ارزشی را در توسعه پلتفرم نمی بینند، با توجه به پایگاه کاربری نسبتاً کوچک آن.

6 Apple Vision Pro Limitations That Might Be Deal-Breakers

ما قبلاً این بازی را با پلتفرم هایی مانند Apple Watch دیده بودیم ، یک پوشیدنی که حدود 10 درصد از آنچه اپل برای Vision Pro درخواست می کند، هزینه دارد. بسیاری از توسعه دهندگان هنوز برای اپل واچ توسعه نیافته اند، علیرغم اینکه مانع ورود نسبتا کم و کاربرد غیرقابل انکار آن است. حالا تصور کنید که این برای یک هدست واقعیت ترکیبی که قیمتی بالاتر از یک مک بوک دارد چه معنایی دارد.

 

این یک محصول نسل اول است

این واقعیت که Vision Pro یک محصول نسل اول است، نباید شما را در شرایطی که در لبه‌های خونی زندگی می‌کنید، باز دارد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما علاقه مند به ارتقاء هر سال، فروش در مدل های قدیمی خود و ماندن یک قدم جلوتر از منحنی هستید. اما اکثر افرادی که این را می خوانند در آن اردوگاه قرار نمی گیرند.

 

بسیاری از ما محصولاتی را که نیاز داریم خریداری می‌کنیم، آن‌ها را تا زمانی که شکسته شوند یا به‌طور قابل توجهی قدیمی احساس کنیم، نگه می‌داریم و سپس تصمیمات سنجیده‌ای برای جایگزینی آنها می‌گیریم. مشکل خرید هر چیزی نسل اول این است که شما درگیر مشکلات نسل اول هستید که پس از آزمایش دستگاه در شرایط واقعی ظاهر می شوند.

نسل اول اپل واچ جسور اما معیوب بود و چند نسل بعد شاهد یک طراحی مجدد تقریبا کامل بود. حتی بازطراحی‌های عمده محصولات موجود، لزوماً اسلم دانک نیستند. مک بوک پرو 2016 با مشکلات صفحه کلید مواجه بود و کاربرد نوار لمسی بر روی کاغذ از آنچه در واقعیت بود مسلماً بهتر بود.

 

اگر به Vision Pro علاقه مند هستید، اما هیجان انگیز نیستید، احتمالاً کاندیدای خوبی برای مدل بعدی هستید. اگر هر یک از مشکلات دیگر در این لیست به نظر می رسد که شما را با مشکل مواجه می کند، پیشنهاد می کنیم صبر کنید تا اپل آنها را برطرف کند. ممکن است منطقی باشد که یک هدست سبک تر با پشتیبانی از صفحه نمایش مجازی بهتر بخرید که برنامه های بیشتری برای انتخاب در دو یا سه سال داشته باشد.

 

این یک زمان هیجان انگیز برای محاسبات مدرن است، به ویژه با راه اندازی چیزی منحصر به فرد و امیدوارکننده مانند Vision Pro. اپل به ندرت پلتفرم‌های کاملاً جدیدی را راه‌اندازی می‌کند، و این فشار نشان می‌دهد که این شرکت چقدر روی ایده «محاسبات فضایی» سرمایه‌گذاری کرده است.

 

فقط مطمئن شوید که سؤالات درستی می‌پرسید قبل از اینکه وارد یک خرید بسیار گران شوید. به هر حال ممکن است با پول کمتر از یک مک بوک کاملاً جدید بهره بیشتری ببرید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا