تکنولوژی

برنامه های سیستمی ویندوز 10 در برخی از رایانه های شخصی خراب می شوند

برخی از رایانه‌های شخصی ویندوز 10 در حال حاضر با برنامه‌های پیش‌فرض Calendar، Calculator و Photos سازگار نیستند. این مشکل از به روز رسانی ژانویه ناشی می شود و تنها بر سخت افزار قدیمی تأثیر می گذارد. از آنجایی که این به‌روزرسانی‌های برنامه توسط فروشگاه مایکروسافت توزیع می‌شوند، کاربرانی که به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را غیرفعال می‌کنند ممکن است همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند.

شکایات مربوط به برنامه های تقویم شکسته، ماشین حساب، Paint 3D، Movies & TV و Photo از اواخر ژانویه شروع شد. کاربران آسیب دیده می گویند که این برنامه ها برای لحظاتی قبل از بسته شدن باز می شوند. حذف نصب و نصب مجدد برنامه ها مشکل را حل نمی کند. از قضا، این کاربران نمی توانند به هاب بازخورد ویندوز 10 دسترسی داشته باشند، زیرا در ژانویه نیز به روز رسانی دریافت کرده است.

در غیاب یک مرکز بازخورد مناسب، کاربران در یک رشته انجمن مایکروسافت انباشته شده اند تا درباره خطای ناسازگاری جدید بحث کنند. این موضوع، که در حال حاضر 31 صفحه است، بدون هیچ گونه ورودی از سوی مایکروسافت، به تحقیقاتی تحت رهبری جامعه تبدیل شده است. مشارکت کنندگان این مشکل را به برخی از سخت افزارهای قدیمی، به ویژه پردازنده های Intel Core 2 Duo و Intel Core 2 Quad محدود کرده اند. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که تراشه‌های AMD Athlon Dual Core نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

همانطور که توسط The Register اشاره شده است، تراشه های Intel Core 2 Duo و Intel Core 2 Quad در سال 2006 معرفی شدند و در سال 2012 متوقف شدند. این پردازنده ها در برگه سازگاری ویندوز 10 ذکر نشده اند ، اگرچه از زمان راه اندازی سیستم عامل با ویندوز 10 کار کرده اند. .

دلیل ناسازگاری این برنامه جدید ناشناخته است. تئوری های زیادی پیرامون موضوع انجمن مایکروسافت فوق الذکر شناور است، اما رایج ترین فرض این است که مایکروسافت یک پسوند دستورالعمل مدرن را به برنامه های پیش فرض خود اضافه کرده است. از آنجایی که پلتفرم Intel Core 2 قدیمی است، ممکن است از چنین افزونه ای پشتیبانی نکند. و چون Intel Core 2 در برگه سازگاری ویندوز 10 گنجانده نشده است، مشکل توسط مایکروسافت شناسایی نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا