تکنولوژی

جستجوی گوگل ویژگی لینک ذخیره شده را حذف می کند

صفحات وب ذخیره شده دیگر در نتایج جستجوی Google ارائه نمی‌شوند. این تغییر مدتی است که شایعه شده بود، اما در نهایت توسط دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل تایید شد.

ویژگی لینک کش، که تقریباً به قدمت خود گوگل می‌رسد، به کاربران اجازه می‌دهد کپی‌هایی از صفحات وب را که توسط الگوریتم نمایه‌سازی گوگل ذخیره شده‌اند، ببینند. در ابتدا به عنوان یک سیستم پشتیبان برای وب سایت‌ها در نظر گرفته شده بود، اگر سایتی از کار افتاده بود، می‌توانید نسخه ذخیره شده را مشاهده کنید.

وب سایت‌ها نسبت به قبل قابل اعتمادتر هستند، اما لینک‌های ذخیره شده همچنان یک ویژگی ارزشمند است. قبل از امروز، می‌توانستید از لینک کش برای مشاهده محتوای قفل‌شده در منطقه استفاده کنید و این ویژگی اغلب به عنوان یک سیستم بایگانی عمل می‌کرد، زیرا تغییرات کوچکی را در محتوای وب‌سایت نشان می‌داد.

جستجوی گوگل ویژگی لینک ذخیره شده را حذف می کند

بعلاوه، لینک ذخیره شده در حافظه پنهان، وب را «از دید گوگل» نشان می‌دهند، بنابراین به متخصصان سئو کمک می‌کند تا بفهمند وب‌سایت‌ها چگونه ایندکس می‌شوند و در جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. لینک ذخیره شده در حافظه پنهان به تدریج از نتایج جستجو ناپدید می‌شوند، بنابراین این یک چرخش ناگهانی رویدادها نیست. باز هم مدتی است که شایعه مرگ لینک‌های کش شده به گوش می‌رسد. دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، می‌گوید که این ویژگی از بین رفت زیرا هدف اصلی آن به ندرت در وب مدرن مفید است.

اگر نیاز به مشاهده نسخه‌های قدیمی وب‌سایت‌ها دارید، Wayback بایگانی اینترنت را بررسی کنید. با استفاده از افزونه مرورگر در کروم، سافاری، فایرفاکس یا اج می‌توانید سریع‌تر به Wayback Machine دسترسی پیدا کنید. دنی سالیوان امیدوار است که گوگل لینک کش شده را با لینک Wayback Machine جایگزین کند، اگرچه این تصمیم در دست رابط جستجو نیست. در هر صورت، بایگانی اینترنتی یک کتابخانه دیجیتال غیرانتفاعی است و عمداً صفحات وب بایگانی شده را به منظور حفظ حریم خصوصی از گوگل خارج می‌کند. لینک از جستجوی Google به صفحات خاصی در Wayback Machine ممکن است پیامدهای اخلاقی و مالی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا