تکنولوژی

طراحی مجدد گوگل Maps رابطی ساده و بهتر را نمایش می دهد

گوگل Maps برای اندروید به‌روزرسانی مهمی با کیفیت زندگی دریافت کرده است که حرکت در بخش‌هایی از رابط کاربری را بسیار آسان‌تر می‌کند. بر اساس گزارشی، گوگل نحوه نمایش رابط کاربری (UI) را در حین جستجوی مسیرها در برنامه، تغییر داده  و نمایش تمام صفحه را به نفع طرح بندی صفحه کشویی پایین حذف کرده است.

علاوه بر این، گوگل Maps همچنین رابط موقعیت مکانی را ارتقا داده که وقتی کاربر برای اطلاعات بیشتر در مورد یک سایت برجسته کلیک می‌کند، ظاهر می‌شود. مشخص نیست که آیا این طراحی مجدد برای کاربران iOS عرضه خواهد شد یا خیر.

رابط جدید توسط 9to5Google مشاهده شد و اسکرین شات‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این نشریه، رابط کاربری بازطراحی شده گوگل Maps را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، صفحه نتیجه جستجوی مسیرها بیشترین ارتقا را دریافت کرده است. پیش از این، بالای صفحه با فیلدهای جستجو و گزینه‌های حمل و نقل از لبه به لبه پر شده بود، در حالی که پایین زمان تخمینی سفر را به همراه دکمه‌های پیش نمایش، مراحل و پین نشان می‌داد.

طراحی مجدد گوگل Maps رابطی ساده و بهتر را نمایش می دهد

در رابط جدید، فیلدهای جستجو دیگر به لبه متصل نیستند و به جای آن در یک کادر مستطیلی با لبه‌های منحنی در مرکز قرار می‌گیرند. بالای صفحه و دو طرف هنوز نقشه را نشان می‌دهند. گزینه‌های حمل و نقل نیز به پایین منتقل شده‌اند، که یک صفحه‌آرایی با صفحه پس‌زمینه را اتخاذ کرده است. علاوه بر این، با کلیک بر روی یک حالت حمل و نقل خاص دیگر آن را در حالت تمام صفحه باز نمی‌کند، و در مقابل فقط یک صفحه پایین را گسترش می‌دهد که نقشه هنوز در پس‌زمینه قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد که این طرح جدید کمتر به هم ریخته و غوطه‌ورتر است، در حالی که حذف پنجره انتخاب حمل و نقل تمام صفحه همچنین به کاربران امکان می‌دهد بین گزینه‌های مختلف جابجا شوند و تغییرات را در نقشه مجاور مشاهده کنند. اینها همچنین مطابق با دستورالعمل‌های Material Design 3 برای استفاده از صفحات پایین در برنامه‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا