تکنولوژی

حالت Driving دستیار گوگل در حال غیرفعال شدن

تعداد زیادی از ویژگی‌های دستیار Google در این ماه متوقف می‌شود. گوگل تایید می‌کند که یکی از اولین قربانیان حالت رانندگی دستیار Google است که در 7 فوریه در کنار کاشی “Commute to Work” Nest Hub خاموش می‌شود.

این یک لحظه بزرگ برای کاربران قدیمی اندروید است. سال‌ها پیش، می‌توانستید Android Auto را روی صفحه نمایش گوشی هوشمند اجرا کنید. نیازی نبود گوشی خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو متصل کنید. اما گوگل به آهستگی تجربه Android Auto «تنها گوشی» را کنار گذاشت و سرانجام در سال 2022 به فراموشی سپرده شد.

بیشتر افراد می‌دانستند که Android Auto برای صفحه‌نمایش تلفن در راه است. جایگزین آن، Google Assistant Driving Mode، در سال 2019 معرفی شد. حالت رانندگی دستیار Google تمام عملکردهای اولیه Android Auto “تنها گوشی ” را ارائه می‌دهد، از جمله کنترل برنامه رسانه، دکمه‌های میانبر بزرگ برای تماس و پیامک و هندزفری کنترل صدا. تنها تفاوت عمده، حداقل از دیدگاه افراد عادی، این است که حالت Driving دستیار Google در داخل نقشه گوگل وجود دارد.

حالت Driving دستیار گوگل در حال غیرفعال شدن

در هر صورت، حالت Driving دستیار Google هرگز توجه زیادی را به خود جلب نکرد. تعداد بسیار کمی از افراد می‌دانند که این ویژگی وجود دارد. هنگامی که در مکالمه مطرح می‌شود، حالت Driving دستیار Google اغلب با داشبورد حالت Driving دستیار اشتباه گرفته می‌شود، یکی دیگر از جانشینان Android Auto «تنها گوشی» که سال گذشته متوقف شد.

هیچ جایگزین مستقیمی برای حالت Driving دستیار Google یا Android Auto برای صفحه نمایش گوشی وجود ندارد. همچنان می‌توانید از دستورات صوتی برای کنترل رسانه یا برقراری تماس در Google Maps استفاده کنید، و برنامه ناوبری Waze دارای کنترل‌های روی صفحه برای موسیقی است. اما اگر دکمه‌های بزرگ و کاشی‌های برنامه می‌خواهید، باید یک ماشین جدید بخرید یا یک گیرنده Android Auto در وسیله نقلیه فعلی خود نصب کنید.

 به هر حال این ویژگی در حال غیرفعال شدن است، اگر به آن تکیه کرده بودید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا