تکنولوژی

سامسونگ تاییدیه FDA را برای تشخیص آپنه خواب در گلکسی واچ دریافت کرد

به لطف تاییدیه جدید FDA، قابلیت تشخیص آپنه خواب ساعت سامسونگ گلکسی واچ اواخر امسال وارد ایالات متحده خواهد شد. سامسونگ اولین شرکتی است که تأییدیه FDA را برای تشخیص آپنه خواب مبتنی بر ساعت هوشمند دریافت کرد و تأییدیه مشابهی را از دولت کره جنوبی در اکتبر 2023 نیز دریافت نمود.

آپنه خواب یک بیماری مزمن است که مانع از تنفس فرد در هنگام خواب می‌شود. کیفیت خواب را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، به ویژه حمله قلبی و سکته را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. طبق گزارش بنیاد ملی خواب، تقریباً 25درصد از مردان و 10درصد از زنان در ایالات متحده از آپنه خواب رنج می‌برند و این یک بیماری بسیار شایع است، اما از آنجا که در هنگام خواب رخ می‌دهد، اغلب تشخیص داده نمی‌شود.

روش تشخیص سامسونگ هنوز ناشناخته است. اما گلکسی واچ برای تشخیص برخی از علائم رایج آپنه خواب، مانند نوسانات ناگهانی اشباع اکسیژن خون یا ضربان قلب در هنگام خواب، به خوبی مجهز است. در هر صورت، کاربرانی که گلکسی واچ خود را بیش از دو بار در یک بازه زمانی 10 روزه در رختخواب می‌پوشند، از نظر آپنه خواب تحت نظر خواهند بود. داده‌های این آزمایش‌ها از طریق اپلیکیشن Samsung Health Monitor قابل دسترسی است و در صورت ابتلا به آپنه خواب به کاربران اطلاع داده می‌شود.

سامسونگ تاییدیه FDA را برای تشخیص آپنه خواب در گلکسی واچ دریافت کرد

این یک افزودن عالی به قابلیت‌های مراقبت بهداشتی Galaxy Watch است. برخی از افراد تنها پس از حمله قلبی، تشخیص آپنه خواب را دریافت می کنند. تشخیص آپنه خواب در ساعت گلکسی نمی تواند جایگزین ابزارهای تشخیصی سنتی شود، اما این یک رویکرد پیشگیرانه برای مراقبت‌های بهداشتی است که ممکن بوده جان انسان‌ها را نجات دهد. با این حال، باید توجه داشته باشم که این ویژگی فقط برای افراد 22 ساله و بالاتر مورد تایید FDA است و برای کسانی که پیشتر مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده شدند، در نظر گرفته نشده است.

ما امیدواریم که برندهای ساعت هوشمند رقیب این قابلیت را کپی کنند. همانطور که گفته شد، بزرگترین رقیب سامسونگ کمی در ترشی است. یک حکم قانونی اپل را مجبور کرده است که سنسور SpO2 را در برخی از مدل های اپل واچ غیرفعال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا