تکنولوژی

Notepad ویندوز 11 اکنون می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند

مایکروسافت در حال حاضر مشغول ارائه یک ویژگی جدید “توضیح با Copilot” برای Notepad ویندوز 11 است. بهبودهایی در حاشیه نویسی اسکرین شات در ابزار Snipping به آن اضافه شده است. این ویژگی‌های جدید انحصاری ویندوز 11 اینسایدرها هستند و در آینده برای همه در دسترس خواهند بود.

با کلیک راست بر روی متن هایلایت شده در Notepad اکنون گزینه “Explain with Copilot” نمایان می‌شود. پس از انتخاب “Texplain with Copilot”، نوار کناری Copilot AI با یک تفکیک سریع از هر آنچه که هایلایت کرده‌اید، روی صفحه ظاهر می‌شود. در حالی که ممکن است این یک افزودنی بیش از حد برای Notepad به نظر برسد، اما باید به کاربران کمک کند تا فایل‌های LOG و قطعه کدهایی را که ویرایش آنها در سایر برنامه‌ها دشوار است، هدایت کنند. همچنین ممکن است هنگام نوشتن فایل‌های وب در Notepad مفید باشد.

مایکروسافت می‌گوید که برخی از کاربران گزینه “توضیح با Copilot” را نخواهند دید. این یک اشکال شناخته شده است که ظاهراً خود به خود برطرف می‌شود. در هر صورت، اگر به دسترسی سریع “Explain with Copilot” نیاز دارید، کافی است پس از برجسته کردن بخشی از متن در Notepad، Ctrl + E را فشار دهید.

Notepad ویندوز 11 اکنون می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند

Windows Insiders همچنین می‌تواند یک تابع جدید “شکل” را در ابزار Snipping ویندوز 11 آزمایش کند. پس از گرفتن اسکرین شات، Snipping Tool به شما این امکان را می‌دهد که دایره‌ها، فلش‌ها، مستطیل‌ها و سایر اشکال دقیق را برای حاشیه نویسی تصویر ایجاد کنید. این یک گام بزرگ از عملکرد ترسیم ابتدایی Snipping Tool است که بیش از هر چیزی یک ابزار doodle است. البته ابزار Snip & Sketch ویندوز 10 همیشه دارای ابزار shapes بوده است، اما مایکروسافت Snip & Sketch را در ویندوز 11 قرار نمی‌دهد.

مایکروسافت همچنین Insider Preview Build 26052 را معرفی کرده که قابلیت پیوستن به شبکه‌های Wi-Fi را از دوربین شما معرفی می‌کند. فقط یک کد QR را اسکن کنید که حاوی اطلاعات شبکه Wi-Fi است و شما آماده هستید. همچنین چندین ترفند Copilot در Insider Preview Build جدید وجود دارد. از آنجایی که کانال‌های Canary و Dev در حال حاضر شماره ساخت 26052 را به اشتراک می‌گذارند، اکنون فرصتی نادر برای کاربران قناری است تا به کانال Dev بروند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا