تکنولوژی

مایکروسافت اج در حال حاضر 20درصد سریعتر در مک های اپل

مایکروسافت اج یک مرورگر متقابل پلتفرم بسیار جذاب بوده که ترفندهای زیادی در آستین خود دارد تا با رقبای اصلی همگام باشد و تجربه کاربری بهتری را در برخی زمینه‌ها ارائه دهد.

با این حال، همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و مایکروسافت به تازگی برخی از آنها را ایجاد کرده است، که منجر به افزایش عملکرد قابل توجه در macOS، یعنی در مک‌های با خانواده پردازنده‌های M2 شده است.

این شرکت پستی را در وب‌سایت رسمی Windows Blogs منتشر کرد که در آن جزئیات بهینه‌سازی‌های اخیر برای Edge در رایانه‌های مک با پردازنده‌های سیلیکون اپل ارائه شد. مایکروسافت می‌گوید اخیراً بهینه‌سازی هدایت‌شده پروفایل را فعال کرده که منجر به کسب حداکثر 20 درصد امتیاز بهتر در معیارهای کلیدی مرورگر می‌شود که همچنین منجر به عملکرد درک شده می‌شود.

در اینجا مقایسه عملکرد در Speedometer 2.1 است، آزمایشی که پاسخگویی مرورگر و عملکرد کلی وب سایت را اندازه‌گیری می‌کند. در اینجا MotionMark 1.2، یک معیار عملکرد رندر برای صفحات وب پیچیده پر از گرافیک و انیمیشن است. در اینجا JetStream است، آزمایشی برای مقایسه سرعت شروع و اجرای کدهای وب توسط مرورگرهای مختلف. JetStream می‌تواند به شما نشان دهد که کدام مرورگر در مدیریت وب سایت‌های “سنگین” بهتر است.

مایکروسافت اج در حال حاضر 20درصد سریعتر در مک های اپل

بهینه سازی مبتنی بر پروفایل در دنیای مرورگرها چیز جدیدی نیست. این تکنیک کامپایلر متداول‌ترین توابع مورد استفاده را ردیابی می‌کند و آنها را نسبت به سایر فرآیندهای کمتر استفاده شده اولویت‌بندی می‌کند. در نتیجه، کاربران از منابع کارآمدتر و عملکرد کلی بهتر استفاده می‌کنند.

گوگل تقریباً هشت سال پیش در نسخه 53، بهینه‌سازی‌های هدایت‌شده پروفایل را در Chrome در ویندوز پیاده‌سازی کرد که زمان بارگذاری صفحه تب جدید را تا 14.8 درصد، زمان بارگذاری صفحه را تا 5.9 درصد و زمان راه‌اندازی را تا 16.8 درصد افزایش داد. در مورد Microsoft Edge ویندوز، مایکروسافت در مارس 2020 با Edge 81 بهینه‌سازی مبتنی بر نمایه را اضافه کرد و به دنبال آن بهینه‌سازی زمان لینک در Edge 83 انجام شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا